D-jeugd los met nieuwe spelvisie

Afgelopen zondag was de kick-off voor het nieuwe seizoen voor de D-jeugd. Er naar Roden getogen om tijdens het spelvisietoernooi van het NHV te ontdekken wat de nieuwe visie is.

WP_20160904_015.jpg

Afgelopen zondag was de kick-off voor het nieuwe seizoen voor de D-jeugd.

Met het nieuwe begeleidingsteam, Peter Staaks (coach) en Linda Hoogeveen (begeleider) werd er naar Roden getogen om tijdens het spelvisietoernooi van het NHV te ontdekken wat de nieuwe visie is. Ook Petra en Daan waren van de partij als jeugdscheidsrechters want ook voor hen verandert er wel het e.e.a.. Kwiek was dus weer goed vertegenwoordigt.
Dit kon helaas niet van alle teams gezegd worden want van de 35 D-jeugd teams in competitie schitterden er 10 door afwezigheid zonder afmelding en daarnaast waren er meerdere teams die zich wel keurig hadden afgemeld maar helaas dus ook niet aanwezig. Omdat er ook geen vertegenwoordiging was vanuit het NHV was er van “presentaties” over de spelvisie ook geen sprake.

Desalniettemin gingen de Kwiekers gewoon lekker ballen en uitte “het nieuwe handbal” zich vooral in het “aanvallend-verdedigen” waarbij het verplicht is dat 3 verdedigers buiten de 9-meter verdedigen. Deze opdracht werd keurig uitgevoerd en door de ruimtes die er vervolgens ontstaan is het voor de aanvallers af en toe een walhalla aan ruimte. Kwiek wist hier goed mee om te gaan waardoor spelers individueel, maar zeker in in de combinaties en instartend zonder bal het doel goed wisten te vinden. In 2 wedstrijden van 30 minuten werd er dan ook ruim gescoord, 30 goals. Iets wat waarschijnlijk ook in de competitie zal gebeuren waardoor de uitslagen dit jaar zeker anders zullen zijn als afgelopen seizoen. De jongens en meiden hebben er weer zin in maar moesten ook erkennen dat deze spelvorm meer energie kost dus men was best moet na de tweede wedstrijd. Ze zijn echter op en top gemotiveerd en zulen dit tijdens het Kwiektoernooi zeker laten zien.