DAMES 1 HODO/KWIEK VERSPELEN WEDSTRIJD IN BEGINFASE

Hollandscheveld, 31-1-2016. De dames 3 van E&O waren de tegenstanders van de dames 1 van Hodo/Kwiek. Na 3 verlieswedstrijden, waren de dames van Hodo/Kwiek er zeer op gebrand om deze wedstrijd te winnen.

Maar om te winnen moeten je direct vanaf het begin van de wedstrijd geconcentreerd zijn. Helaas was dat vandaag de eerste 10 minuten niet het geval.

E&O startte fanatiek, scoorde de 0-1, wist de daarop volgende aanval van Hodo/Kwiek te onderscheppen en zo ook de 0-2 te scoren. En ze gingen door, 0-3, 0- 4 en 0-5 werden gescoord uit snelle tegenaanvallen en de hoekspeelsters van E&O wisten de doelpogingen wel te verzilveren. Na 10 minuten handballen stond er een stand op het scorebord van 0-7 in het voordeel van de E&O dames. Hodo/Kwiek was het helemaal kwijt. We waren overrompeld door het snelle een strakke spel van de dames uit Emmen.

Het eerste doelpunt van Hodo/kiek werd pas in de 11e minuut gescoord door Corine Bijl en Monique Kroezen maakte een minuut later de 2-7. Nu was hopen dat de dames van Hodo/Kwiek deze score konden doortrekken, maar E&O bleef de druk goed uitoefenen op de verdediging van de thuisploeg. Heel moeizaam werden de doelpunten gemaakt, goed en hard verdedigen zorgden er voor dat er aan beide kanten niet meer zo makkelijk werd gescoord. Hodo/Kwiek werd wel steeds beter , kwam beter in het spel maar ze konden de achterstand niet wegpoetsen. Er werd om en om gescoord, maar er bleef een gat van 6 doelpunten zichtbaar op het scorebord. De eerste helft  eindigde met een stand van 7-13  in het voordeel van E&O.

De tweede helft was direct vanaf het begin heel anders dan de eerste helft. Hodo/Kwiek begon fel, was verdedigend sterk en de dames knokte voor elkaar. Aanvallend was het ook zichtbaar dat de Hodo/Kwiek dames alles probeerde om de wedstrijd toch nog naar een goed einde te willen brengen. Mooie snelle aanvallen , break-outs en schoten vanaf de 2e lijn zorgden er voor dat Hodo/Kwiek langzaam dichterbij kwam en dat E&O de voorsprong langzaam kleiner zag worden. Op een gegeven moment waren de gemoederen iets te hoog opgelopen en werd er soms te hard verdedigd aan beide kanten.  Hierdoor werd het spel een aantal keren door de scheidsrechter stilgelegd, zodat er weer wat rust in het spel gebracht werd. Maar wat de Hodo/Kwiek dames ook probeerde, ze konden de achterstand niet inlopen. E&O won de wedstrijd met 14-18.

Jammer van de eerste 10 minuten van de wedstrijd. Die heeft ons gewoon de das omgedaan. In de resterende 50 minuten hebben we laten zien dat we misschien wel beter waren, maar om 7 doelpunten weg te werken, dat is een hele opgaven. We hebben het geprobeerd, maar jammer genoeg is het ons niet gelukt. E&O heeft de wedstrijd goed dichtgegooid en mede door hun fantastische hoekspeelsters de wedstrijd in winst omgezet.

De grootste uitdaging nu is om uit de negatieve spiraal te komen, maar mijn gevoel zegt dat we op de goede weg zitten. Hoe we deze competitie gaan eindigen? Weet het niet, alles is nog mogelijk. Iedereen is aan elkaar gewaagd, en dat is ook wel te zien aan de uitslagen.

Maar ik denk dat we in de top 3 gaan eindigen!