Handbaldames Kwiek 1 verspelen 2e plaats

De Kwiek dames 1 moesten zondag een uitwedstrijd spelen tegen HVC, in Emmer-Compascuum. HVC en Kwiek verdelen de 2e positie en winst was voor beide zeer belangrijk.

HVC is een jong en snel team en de Kwiek dames waren gewaarschuwd. Maar in het begin was het toch de snelheid van HVC die ervoor zorgde dat ze al snel een voorsprong namen van 2-0. Kwiek kon pas in de 6e minuut een antwoord terug geven doordat Monique kroezen vanuit de opbouw wist te scoren. Maar echt dichterbij kwamen de kwiek dames niet want HGVC liep uit naar 4-1. Door het inbrengen van andere speelsters wist Kwiek de druk op en andere manier op te schroeven en hierdoor kwam er meer ruimte. Deze ruimte werd goed gebruikt, want Corine Bijl en Dyonne van Slochteren wisten de keepster van HVC te passeren en de stand naar 4-3 brachten. Een strafworp die aan HVC werd gegeven, werd gestopt door Marieke Zwiers en waar Kwiek moest doordrukken, daar was het HVC die door hun snelle spel toch weer 3 doelpunten uitliepen en de stand op 6-3 wisten te zetten. Corine Bijl maakte er nog wel 6-4 van, maar ook HVC wist te scoren en met nog 12 minuten te spelen was de stand 8-4. Kwiek moest hun spel aanpassen om niet verder achterop te komen. Zowel in het veld als in het doel werd er gewisseld en de snelheid werd opgevoerd. Dit had een positieve uitwerking, want Kwiek wist in deze periode 6x te scoren. Esmee Kolk, Dyonne van Slochteren en Corine Bijl zorgde hiervoor. De ruststand was 8-10 in het voordeel van Kwiek.

De 2e helft begon sterk en beide teams wisten bij elkaar in de buurt te blijven. Kwiek had het wel moeilijk, vooral met het snelle spel van HVC, hierdoor wisten ze de stand in hun voordeel te brengen naar 11-10. Wederom was het Corine Bijl die haar doelpuntje pakte en tot 13 – 13 ging het gelijk op. In deze periode stonden de dames van Kwiek goed te verdedigen, zelfs een break out van HVC werd door keepster Danielle Bodegraven schitterend gestopt. Maar vanaf ongeveer de 18e minuut was Kwiek de grip kwijt. Verdedigend liep het niet meer goed en aanvallend liepen de dames steeds tegen een muur van verdedigers aan. HVC maakte hier gebruik van en wist de wedstrijd naar zich toe te trekken en de eindstand op 19-14 te zetten.

Wat een rare wedstrijd, de rust ingaan met een voorsprong en dan och verliezen met 5 doelpunten verschil. Normaal gesproken zijn we heel sterk in de verdediging, maar vandaag was dit niet het geval. Hierdoor liepen we vaak achter de feiten aan. Volgende week spelen we de laatste wedstrijd van het jaar en deze moeten we winnen om aansluiting te houden bij de top.