Beilen geen partij voor heren Kwiek

Hoogeveen– Vandaag stond de wedstrijd tussen de nummer 1 en de nummer 10 op het programma. Beilen had nog maar 1 wedstrijd gewonnen deze competitie en Kwiek was na 5 duels nog ongeslagen.

Op voorhand was dus alleen onderschatting van de tegenstander een gevaar voor de Kwiek heren. Met 5 spelers aan Kwiek kant met een Beilen verleden was ook de kans hierop vrij klein.

Zoals verwacht werd de wedstrijd echter nooit geen wedstrijd omdat de kwaliteitsverschil tussen Beilen en Kwiek wel erg groot was. Ondanks de afwezigheid van trainer/coach Richard Kamminga en 2de keeper Edwin Hoogenberg en middenopbouwer Willem Jan Hut werd er net als de voorgaande duels overtuigend gewonnen. Willie van Veen nam de honours op de bank waar en Pascal Klaassen kon ook het wedstrijdtenue in de tas laten vanwege een enkelblessure. Aangezien Kwiek dit seizoen een zeer brede selectie heeft vormt de afwezigheid van een aantal spelers dus geen probleem en zeker tegen Beilen niet.

Ook vandaag werd er vanuit de dekking gewerkt en vormde dit de basis voor de veelal snelle tegenaanvallen en makkelijk scores. Hierdoor liep het vlotjes met de scores aan Kwiek-kant en Beilen zette hier slechts af en toe een goal tegenover. Dit leidde via de stand 16-5 zo’n 10 minuten voor de rust naar een 20-9 ruststand. Het niveau van Kwiek was in de eerste helft goed maar gezegd moet worden dat het aan de kant van Beilen ook niet liep. Het grote verschil leidde er echter al toe dat de wedstrijd nooit meer een serieuze testcase werd en daarmee nam de concentratie aan Kwiek zijde ook af.

Na de rust liep de score toch snel verder uit zodat na 10 minuten in de 2de helft de score al 26-10 was en tien minuten later 33-11. Aan Kwiek zijde was het moment daar om eerste keeper Ronnie Kroezen te vervangen voor de pas 15 jarige Daan van Broeckhuysen. Vanwege de afwezigheid van Edwin Hoogenberg was Daan van Broeckhuysen voor het eerst aanwezig bij de heren en mocht zelfs nog debuteren in het eerste. Daan maakte een mooi debuut en wist zelf een strafworp onschadelijk te maken en ook de rebound was voor Daan. Kwiek bleef er rustig op los scoren en haalde zelfs de 40 doelpunten en uiteindelijk kwam de score uit op 42-16.

Hiermee blijft Kwiek dus ook na 6 duels ongeslagen en volgende week wacht de uitwedstrijd tegen de hekkensluiter Jahn II. Dit team bestaat uit jeugdspelers en ook hier mag Kwiek normaliter geen schade oplopen. Daarna volgt echter een serie van 3 wedstrijden met zwaardere tegenstanders. Hurry Up, HVC en DOS vormen dan drieploegen uit de handbalregio Zuid-Oost Drenthe waarbij men waarschijnlijk vol aan de bak moet om de ongeslagen status en koppositie vast te houden. Volgende week echter eerst de wedstrijd in Stadskanaal waarin waarschijnlijk verder aan het doelsaldo gewerkt kan worden maar ook hier geldt dat de tegenstander een onbekende is dus mag men deze niet onderschatten.