Bowlen bij Kiri met de jeugdleden van HV Kwiek

Vrijdag 28 februari was het voorjaarsvakantie en dus tijd voor wat gezelligheid voor de jeugdleden van HV Kwiek. Er stond een gezellig middagje bowlen gepland bij Kiri.

Om 15.00 uur had iedereen zich verzameld bij bowlingcentrum Kiri en met maarliefst 21 jeugdleden hadden zich opgegeven voor dit gezellige evenement! Drie banen afgehuurd en Kiri was gewaarschuwd voor zwaar geweld van onze tophandballers. Welke handballer kan er nou niet bowlen? Het is tenslotte bij allebei de bedoeling om een bal te gooien en goed te richten. Misschien had het geholpen om eerst een gezamenlijke warming-up te doen, zoals iedereen gewend is voor een wedstrijd. Helaas was daar geen tijd voor, dus gingen wij gelijk maar aan de slag. Er zijn onwijs veel ballen gegooid en kegels omgegaan, maar toch is bowlen niet zo gemakkelijk als handbal. Of zijn onze jeugdleden zo goed in handbal door de training en hadden zij hier ook eerst voor moeten trainen? Wie zal het zeggen. In ieder geval is het niet verstandig om bovenhands te gooien met bowlen en zijn er een paar extra deuken in de baan gegooid. Gelukkig waren er een paar toppers die stiekem in privé tijd bowlen en aanzienlijk beter waren dan de rest. Maar zoals bij iedere wedstrijd, kan er maar één de winnaar zijn. Natuurlijk heeft iedereen het goed gedaan en uiteindelijk gaat het om het plezier en de leuke middag. Na een lekker drankje, bitterballen en veel bowlplezier had iedereen trek gekregen in eten. Op naar sportkantine Valkenlaan, waar de frituurpannen al aan stonden. Bowlen is zo intensief dat de jeugd van Kwiek haast niet kon wachten totdat het eten klaar was. Na lekkere patatjes, frikadellen, veel mayonaise en de prijsuitreiking was het dan helaas alweer tijd om naar huis te gaan. Gelukkig hebben wij de foto's nog, om nog even na te genieten van deze geslaagde activiteit! Bekijk ze snel: https://picasaweb.google.com/109978205296097592894/BowlenKiriMetDeJeugd28032014#