DAMES 1 HODO KWIEK HEBBEN EEN SLECHTE DAG.

Hollandscheveld, zondag 20-3-2016 De handbaldames van Hodo/Kwiek speelde een thuiswedstrijd tegen HVC uit Emmer-Compascuum.

Omdat het de laatste weken al niet zo soepel loopt bij de Kwiek/Hodo dames, waren speelsters en begeleiding gebrand op een goedewedstrijd en dat de punten in Hollandscheveld gehouden werd.

Alleen dacht HVC daar anders over, want ze wisten de thuisploeg te verslaan met 15-26

Begin van de wedstrijd ging gelijk op. HVC opende de score en tot 4-4 wisten de Hodo/Kwiek dames het spel van HVC bij te houden. Ellen Tolman, Melissa Vos, Brenda Duinkerken en Monique Kroezen zorgde voor deze stand. Maar vanaf toen nam HVC het over. Ze wisten, mede door tijdstraffen aan de klant van Hodo/Kwiek, de ruimte goed te benutten en uit te lopen naar een stand van 4-9. De thuisploeg probeerde het wel , A-Jeugdkeepster Danielle Bodegraven werd ingezet om het spel een andere wending te geven, alleen kwam het er niethelemaal uit. HVC liep uit naar 5-13 en het laatste doelpunt van de 1e helft kwam op naam te staan van Laura Veld. De ruststand in de Marke kwam te staan op 6-13.

De 2e helft moest gewoon anders. Meer felheid en lef moest er in komen aan de kant van Hodo/Kwiek. Dat was geen probleem alleen dacht de arbitrage daar anders over. 2x een tijdstraf kort achter elkaar voor Monique Kroezen, zorgde er weer voor dat HVC veel ruimte kreeg en wisten daar ook 2x uit te scoren.  Wat Hodo/Kwiek ook probeerde, echt veel hielp het niet. Elke keer wanneer de thuisploeg wist te scoren, daar wist HVC ook weer het net te vinden. Het spel werd feller en dat werd vooral bestraft met tijdstraffen en met strafworpen en daar waren de Hodo/Kwiek dames de dupe van. In deze helft werden er 6 strafworpen gegeven aan HVC en moesten de dames van Hodo/Kwiek 4 x met een speelster minder spelen. Maar HVC bleef hun eigen spel spelen en wisten het net makkelijk te vinden. Hodo/Kwiek kwam niet meer in het spel, ook niet toen keepster Marieke Zwiers weer in doel kwam te staan. Aan de kant van Hodo/Kwiek wisten Brenda Duinkerken, Marit Benjamins, Corine Bijl, Ellen Tolman, Marit Stoffers en Jolanda Stevens het doel te vinden, maar het verschil werd niet kleiner. De winst was overduidelijk voor de dames uit Emmer-Compascuum.

Een wedstrijd die we snel moeten vergeten, maar waar we van moeten leren om ons niet door beslissingen moeten laten leiden. Met nog  2 wedstrijden te spelen , willen we nog steeds voor de 2e plaats knokken, maar dan moeten we wel anders gaan spelen.