DAMES 1 HODO/KWIEK HEBBEN HET MOEILIJK TEGEN SVBO

Dames 1 van handbalvereniging Hodo/Kwiek ging zondag op bezoek bij het 2e damesteam van SVBO. Op papier een wedstrijd die door de dames uit Hoogeveen gewonnen moest worden.

Maar de wedstrijd liep heel anders dan verwacht. SVBO had een zeer geroutineerd team dat wist hoe ze de snelheid uit het spel van de tegenstander kon halen.

Begin van de wedstrijd was zeer aftastend. Beide teams kwamen moeilijk op gang en wisten het doel heel moeilijk  te vinden.  Hodo/Kwiek probeerde snelheid in het spel te krijgen, maar tegen dit team was dat niet gemakkelijk. Het eerste doelpunt werd gescoord door SVBO, Ellen Tolman scoorde de gelijkmaker. SVBO kwam weer op 2-1 en deze keer was het Brenda Duinkerken die vanaf de cirkel de 2-2 wist te scoren. Zo ging het de hele eerste helft, er werd om en om gescoord. Voor Hodo/Kwiek waren het Jolanda Stevens (2x) Corine Bijl (2x) Ellen Tolman en Melissa Vos die er voor zorgde dat er met en kleine voorsprong de rust werd ingegaan van 7-8

De 2e helft moest anders worden. Meer snelheid in het spel van Hodo/Kwiek, er moest feller gespeeld worden en de aanvallen moesten beter afgerond worden. Maar daar dachten de dames van SVBO anders over. Een passieve verdediging werd er neergezet door de thuisploeg en daar had Hodo/Kwiek het zeer moeilijk mee, want de snelle aanvallen werden op tijd gehinderd en er werd fel verdedigd. Het was een helft waar veel fouten werden gemaakt aan beide kanten en qua score bleven de teams dicht bij elkaar. Net zoals in de 1E helft werd er om en om gescoord, alleen was het nu in het voordeel van SVBO. Voor Hodo/Kwiek waren het Ellen Tolman (2x), Monique Kroezen, Brenda Duinkerken en Malissa Vos die er voor zorgde dat de stand in de 27e minuut van 14-13 op het scorebord stond. Er braken 3 spannende minuten aan. Beide teams speelde voor de winst en voor Hodo/Kwiek was het belangrijk om de verdediging dicht te houden en zelf te scoren. Van beide kanten werden er open doelkansen gemist, maar gelukkig wist Ellen Tolman in de laatste minuut de eindstand van 14-14 op het scorebord te zetten.

Een hele ander wedstrijd dan wat ik mij voorgesteld had, volgens de coach van HOO/Kwiek. De dames van SVBO waren zeer geroutineerd en wisten op een slimme manier het spel van ons te verhinderen. Wat heel raar om dit mee te maken,we kwamen gewoon niet aan snelle opbouwen toe en dat is wel ons wapen. Het verschil tussen de aanval en verdediging was te groot. Verdedigend wisten we weer de boel goed dicht te houden , waren fel en actief, maar aanvallend lukte het gewoon niet.