Dames 1: Kwiek - HVR '97

Vandaag een nieuwe ronde, nieuwe kansen. Na de dramatische wedstrijd van vorige week kon het alleen maar beter gaan met de dames van Kwiek.

Wij moesten aantreden tegen HVR'97, mijn oude club van 17 jaar geleden. De wedstrijd bij hun thuis was in een overwinning voor ons uitgevallen maar na vorige week was niets meer zeker. Met een uit de kluiten gewassen "pupil van de week" op de bank gingen we vol goede moed van start. De eerste goal werd door Brenda gemaakt. Ouderwets vanaf de hoek. De eerste goal voor HVR was gelijk een strafworp. Lotte had al direct een gele kaart te pakken. Het ging vervolgens mooi gelijk op. Agnes en Ellen scoorden respectievelijk de 2e, 3e, en 4e goal. De 5e was afkomstig van onze debutante Shannon. Super als je de eerste wedstrijd met de dames meespeelt en dan ook gelijk weet te scoren. Chapeau! De score liep vervolgens ietwat uit tot aan de pauze, in het voordeel van Kwiek; 7-5. Na de break werd de stand al snel weer gelijk getrokken naar 7-7. Het bleek wel, we waren aardig aan elkaar gewaagd. Na nog een keer een strafworp tegen (nu 2 minuten straf voor Lotte) was de stand nu in het voordeel van HVR (8-9). Dit konden we natuurlijk niet over onze kant laten gaan en na een goede peptalk vanaf de bank ging het vervolgens voorspoedig. 4 keer achter elkaar werd er gescoord aan Kwiek-zijde, 12-9. Met nog een paar minuten op de klok moest de overwinning toch te behalen zijn. HVR kwam nog wel dichtbij maar het mocht niet baten voor hun. Eindstand 15-13 in het voordeel van Kwiek. Michelle, Nathalie en Shannon, super bedankt weer voor jullie bijdrage aan onze wedstrijd. Lotte