Dames 1 van Kwiek beginnen seizoen met overwinning!

Groningen, zondag 8-1-2016; Studenten handbalvereniging Cirkeltijgers uit Groningen was de eerste tegenstander van de Kwiek dames.

De wedstrijd begon een beetje aftastend en rustig. Beide team hadden moeite om de bal in het spel te houden en balverlies was hierdoor een feit. Het eerste doelpunt van het seizoen voor de dames van Kwiek werd gescoord door Corine Bijl en Jolanda Stevens en wederom Corine Bijl wisten al kort hierna ook de 1-3 op het bord te laten zetten. Echt los van de Cirkeltijgers kwamen de dames van Kwiek niet, omdat er veel onnodig balverlies werd geleden en er te slordig werd geschoten op het doel van de tegenstander. Maar ook de cirkeltijgers hadden dat probleem en de schoten die wel op het doel van kwiek werden afgevuurd, werden prima tegengehouden door Keepster Marieke Zwiers. Kwiek kam wel iets beter in het spel, maar het eigen spelletje kwam niet van de grond.

Door doelpunten van Marit Benjamins, Corine Bijl , Jolanda Stevens en Dyonne van Slochteren wisten de Kwiek dames de eerste helft af te sluiten in hun voordeel van 3-7.

In de 2e helft werd er direkt van af het begin een felle en actieve verdediging neergezet door de coach van Kwiek. Dit had direkt resultaat, want een snelle onderschepping zorgde ervoor dat Brenda Duinkerken haar eerste doelpunt wist te scoren vanuit de breakout.  Het spel werd beter en de dames konden elkaar beter vinden in deze 2e helft. Het spel werd wat sneller, maar er werd ook nog wel veel balverlies geleden, gelukkig gebeurde dit aan beide kanten. Door 3 doelpunten op rij wisten de kwiek dames uit te lopen naar een stand van 6-11.

Met de jeugdspeelsters Marit Stoffers, Dyonne van Slochteren en Esmee Kolk werd er geprobeerd om het tempo nog verder op te voeren en heirdoor werden de Cirkeltijgers verrast. Mooie combinatiespel door de jeugd, zorgde er voor dat Corine Bijl haar 5e doelpunt kon scoren. Een klein misverstandje in de verdediging van Kwiek zorgde ervoor dat de Cirkeltijgers een strafworp kregen toegewezen, maar A-jeugdkeepster Danielle Bodegraven, wist deze strafworp te keren en hierdoor wisten de Kwiek dames een snelle tegenaanval op te zetten die perfekt werd afgerond. Met nog een paar minuten spelen was de stand 7-13 in het voordeel van Kwiek. Vanaf de kant werd de opdracht gegeven dat de snelheid nog verder opgeschroefd moest worden en dit resulteerde uiteindelijk in nog 2 doelpunten voor de dames van Kwiek. Eindstand van deze wedstrijd 8-15 in het voordeel van Kwiek uit Hoogeveen.

“verdedigend stonden we , vooral de 2e helft, als een team . Als je de hele wedstrijd maar 8 doelpunten tegen krijgt dan weet je dat het redelijk goed zit in de verdediging en niet te vergeten dat onze beide keepsters prima stonden te spelen. Aanvallend kwamen we er niet echt uit. We speelde ongeconcentreerd, zo af en toe wel een mooie aanval, maar we kwamen aanvallend niet tot ons spel. Volgende week moeten we dit beter doen, want anders maken we het ons zelf wel heel moeilijk.