Dames Hurry-Up te sterk voor handbaldames 1 Hodo-Kwiek

De dames 2 van Hurry-Up uit Zwartemeer, de koploper in de 2e klasse, ontvingen afgelopen zondag de handbaldames 1 van Hodo/Kwiek. De eerste ontmoeting tussen beide ploegen eindigden in een 18-18 gelijkspel.

maar vandaag lieten de dames van Hurry-Up zien waarom ze de koploper zijn.

Snelle uitbraken en snel balspel zorgden ervoor dat er in no-time een stand op het scorebord stond van 5-0 in het voordeel van de thuisploeg. Hodo/Kwiek pakte wel haar doelpuntjes mee, maar het overwicht van Hurry-Up was duidelijk zichtbaar. Het snelle spel vanaf de kant van Hurry-Up zorgde ervoor dat Hodo/Kwiek op een grote achterstand kwam te staan van 9 doelpunten verschil. Hodo/Kwiek wist in de laatste 10 minuten van de eerste helft het spel van Hurry-Up beter te verdedigen en kwamen beter in hun spel. O.a. de A-jeugdspeelsters Marit Stoffers en Dyonne van Slochteren wisten hun doelpunten mee te pikken.

In de 2e helft was het wederom Hurry-Up die het spel bepaalde, maar de dames uit Hoogeveen wisten ook hun eigen spel te verbeteren. Mooie aanvallen zorgde ervoor dat Hodo/Kwiek een aantal doelpunten wist te scoren en het goed verdedigen zorgde ervoor dat Hurry-Up moeilijk tot scoren kwam uit normale aanvallen. Alleen de snelle break –outs van Hurry-Up waren moeilijk te verdedigen. Mede door dit sterke wapen was het Hurry-Up die de wedstrijd met duidelijk verschil wist te winnen. Eindstand 31-17.

Het klinkt misschien raar, maar het spel was vandaag beter dan de laatste weken, alleen hadden we de pech dat we tegen de koploper moesten handballen vandaag. We hebben vooral in de 2e helft een beter spel laten zien en ik hoop dat we dit spel naar volgende week kunnen door trekken. Ook het spel van de A-Jeugd heeft me verrast, de meiden pakte het goed op en wisten zich makkelijk aan te passen.