Dames RECREANTEN HV KWIEK - HODO

Het is toch een beetje gek als je tegen meiden moet handballen, die van je eigen vereniging zijn. Af en toe helpen we elkaar uit de brand door elkaar speelsters te lenen en nu moet je tegen elkaar strijden. HEUL APART.

Wel gezellig, dat dan weer wel. De tribunes waren weer goed gevuld, ook vanuit Hollandscheveld waren ze in groten getale gekomen. Een paar “oud-kwiekers” klommen achter het scorebord. Jessica en Lilian hartstikke bedankt voor het vervullen van de ordedienst.
Beide teams kampten met ziek, zwak en misselijke personen, waardoor aan beide kanten maar 1 wisselspeler op de bank kon plaatsnemen. Wij begonnen nog met een extra handicap, want een aantal speelsters hadden vooraf flink genuttigd. Zware stamppotten en HEMAworst vlak voor de wedstrijd is niet zo’n heel goed idee. Kramp, steek tijdens de wedstrijd was het gevolg. Volgende keer maar weer een bordje sla.
Het tempo zat er niet echt in. Iedereen probeerde toch een beetje de krachten te sparen omdat er maar 1 wissel was. Kwiek kon gelukkig wel het initiatief nemen. Tineke zette met een schijnbeweging de HODO verdediging op het verkeerde been en kon de 1 – 0 noteren.
Er kwam daarna een hele tijd niets. Uiteraard bleven beide kanten wel proberen, maar het was toch weer de “grote keepersshow” . Tjonge wat kan die Irma toch keepen, zelf als ze 2 week met een cocktail in de hand, aan het strand heeft gelegen gooit ze haar benen naar links en naar rechts alsof ze elke dag volop getraind heeft. Ook vanaf HODO kant werd sterk gekeept. Pas na 16 minuten kon Petra zo in stelling worden gebracht, dat het resulteerde in de 2 – 0.
Onze Peet komt de laatste tijd wat langzamer op gang, weer 8 minuten later noteerden we de 3 – 0 van haar hand en weer 1 minuut later ( ja het tempo zat er nu goed in) de 4 – 0.
Als je goed mee hebt gerekend konden we direct daarna ook gaan rusten.
Na een paar slokken wonderwater en een hand vol dopingdropjes werden we door coach Anita 1 weer het veld in gestuurd. Coach Anita 2 schitterde door afwezigheid. Ze werd deze dag 50 en dat heugelijke feit werd door haar en haar familie met een lekker etentje gevierd. Van harte gegund natuurlijk.
HODO begon sterk aan de 2e helft. Geheim wapen Martine werd ingezet. Na een dikke 5 minuten in de 2e helft was het raak voor onze gasten 4 – 1. Het antwoord kwam gelukkig van Tineke, die met een mooi stuitje de 5 – 1 kon maken.
We hadden afgesproken om Suzan wat vaker de break te laten lopen, maar dat mislukte jammerlijk. Bij een één of andere vage beweging ging er IETS mis in haar been. Aanzetten lukte daardoor niet meer. Ze heeft op karakter de wedstrijd uitgespeeld, maar erg lekker ging het niet.
De fase die volgde was duidelijk voor HODO. Scherpschutter Martine knalde 2x achter elkaar de bal in de touwen. Ze brachten de marge terug naar 2 doelpunten.
Maar net toen het Hollandschevelds publiek op de banken wilde gaan staan, snoerde Petra ze de mond met een mooie lage bal, 6 – 3
Meer zat er deze keer ook niet in. Margrit, die eigenlijk op de tribune had willen zitten, lag helaas ziek in bed. We hebben haar gemist, maar zij heeft niet zoveel gemist. Het spel op standje “slak” was niet echt van grote amusementswaarde.
Voor ons nieuw potentieel lid Willie was dit tempo weer wel erg goed. Het was voor haar nu mooi overzichtelijk. Zo zie je maar: “ieder nadeel hep zen voordeel”