Dames Recreanten vs SVWW3

Op deze mooie 7e april konden we ons opwarmen voor de kampioenswedstrijd. We hadden aan gelijkspel genoeg om kampioen te worden. De tribune zat mooi vol en wij traden als team op volle sterkte aan. Met maar liefs 4 wissels begonnen we de wedstrijd.

Suzan opende de score met een prachtige bal vanaf de hoek. SVWW is een team dat veel loopt voor de cirkel. Dat is altijd lastig verdedigen. We moeten dan elkaar heel goed coachen om de juiste persoon te verdedigen. SVWW wist zich dan ook mooi vrij te spelen en met een venijnig schot werd Irma verrast. Ze kon haar benen niet zo snel sluiten, 1-1.

Wij waren er natuurlijk op gebrand om te winnen, dus de druk werd opgevoerd. Een knalhard schot van Tineke, net onderkant lat, zorgde voor een nieuwe voorsprong. Wij bleven goed rondspelen en goed kijken. De verdediging liep ook weer goed en met Irma als rustpuntje in het doel werd er niet meer gescoord door SVWW in de eerste helft (ook niet in de tweede helft trouwens, maar dat komt later aan bod). Suzan daarentegen scoorde een heuse hattrick, ze zorgde voor het 3e, 4e en 5e doelpunt voor Kwiek.
In de 18e minuut mocht Lilian een penal nemen. Tineke was door de verdediging van SVWW deskundig, doch onreglementair naar de grond gewerkt. De penal werd vlekkeloos genomen. Nog geen minuut later scoorde Tineke zelf uit een prachtig opgezette aanval.

Petra was deze wedstrijd, wat schoten op doel betrof, wat minder op dreef. Uiteraard pakte ze wel haar puntje mee, maar het was er maar 1 deze wedstrijd en ook nog laag in de hoek.
Reina, die zich altijd de benen uit het lijf rent, is ook niet altijd gelukkig in de afronding. Nu had ze wel een hele mooie afronding vanuit de hoek. Zo mooi dat Tineke speciaal een knieval voor haar maakte om haar nog meer ruimte te geven.

Met veel wissels kun je natuurlijk goed break lopen. Het moeilijke bij ons is dan om de bal goed te spelen naar de juiste vrijstaande persoon en dan moet deze persoon de bal ook nog goed vangen. Vandaag lukte echter alles. De ruststand werd middels 2 van deze breaks, afgerond door respectievelijk Lilian en Barbara bepaald op 11-1

Na de rust begon SVWW strijdvaardig. Iets te, want Madelien werd op een manier aangepakt dat volgens de scheidsrechter niet door de beugel kon. De daarvoor gegeven penal werd uitstekend benut. SVWW kreeg het lastiger, het middenblok met onze rots-in-de-branding Marjo, en de sta-in-de-weg Lilian was praktisch onpasseerbaar. Ze werden ook zichtbaar vermoeider.
Uiteindelijk besloten onze moeder Theresa’s op de bank, dat we een speler af gingen staan aan de tegenstander. Jessica werd geofferd, wat ze gezien haar lach blijkbaar niet erg vond. Jessica is van het type ik-vind-alles-leuk-het-is-maar-een-spel.
Maar het was goed zo. We bleven goed en snel spelen. Lilian en Madelien konden beiden nog een break benutten door snel en strak aanspelen van Petra. Het laatste doelpunt kwam van Tineke, waarbij onze rots-in-de-branding toch wel een moeilijk te omzeilen sta-in-de-weg was, maar het lukte om haar en de keeper te omzeilen. Het bracht de eindstand op 18-1.
Super dus KAMPIOEN. Publiek bedankt voor de staande ovatie, Timon bedankt voor het uitstekend fluitwerk (mag je vaker doen) en het bestuur bedankt voor het betere bubbel en spuitwerk, waar we onder de douche van genoten hebben.