Dames rec. SVWW - Kwiek

Vandaag togen we naar de Meer, niet in Amsterdam maar in Wijster. Tineke deed niet mee, het was haar verjaardag.

Gelukkig kon zuster Barbara even tussen haar late dienst uit. Irma pikte haar bij het ziekenhuis op en zo hadden we toch 2 wissels op de bank. Eerst een bakkie koffie en thee om in the mood te komen. Al gauw kwamen de sterke verhalen weer over tafel. Lilian had een progamma gehoord op de radio, de heer ontwaakt. Daarin werd beweerd dat 1 op de 3 vrouwen tijdens het sporten in the mood kwam ( wij doen dat gewoon met een bakkie ) . Ze keek eens om zich heen en vroeg wie van ons dat dan waren. Het niveau was weer bereikt, tijd om aan de bak te gaan. Aangekomen in de sporthal zagen we dat SVWW de vaste keepers misten en we hadden een andere scheidsrechter.  We begonnen goed, Petra opende de score. Daarna een bal tussen de benen door van Irma en we stonden weer gelijk. Petra liet dat niet lang zo en wist het net te treffen 1-2.
De volgende aanval werd er veel gelopen en kreeg Barbara de kans om te scoren. We kregen een vrije bal en met Petra ervoor die goed omhoog kwam wisten we uit te lopen tot 1-4. De keepster wist niet wat ze aan Petra had, terwijl ze gestrekt in het doel lag wist onze Peet weer te scoren. We stonden goed te verdedigen met elkaar en Irma keepte wederom als een jonge leeuwin. Je zou niet zeggen dat ze 1 april 46 wordt! Is geen grap en helemaal niet leuk om daar grappig over te doen.
Lilian wist een strafworp te verzilveren 1-6. Kort daarop zorgde Barbara voor  1-7.
SVWW scoorde 2-7. Petra was vanavond goed op dreef 2-8. Het antwoord van SVWW 3-8.
Onze Suus trof doel na een mooie aanspeelbal van Madeline 3-9. Madeline wist hierna nog twee maal te scoren zodat de eindstand op 4-11 kwam. De inval keepster had ook niet veel geluk vanavond. Barbara wist haar via een hard schot dat via de paal ging op de zijkant van haar gezicht te raken. Zij zag sterren en moest  het veld verlaten. Afijn we hadden weer twee winst punten gepakt. Het kampioenschap is binnen handbereik! Na het douchen gezellig de derde helft in de kantine genoten. Madeline had voor de hapjes gezorgd, ze was immers jarig geweest. Ze wordt ouder maar dat zou je niet zeggen als je haar nog zo op de break ziet gaan.