Dames recr. SVWW 3 – HV Kwiek

Tijdens een koude winteravond vertrokken we naar Wijster. Gelukkig brandde daar in de kantine de kachel en we hadden nog net even tijd voor een bakkie. Eenmaal in de zaal aangekomen trof ons de harde waarheid van de overheidsbezuinigingen.

De zaal was ijzig koud. Er waren nog een paar bij ons in het team die zeiden, dat dit wel lekker was om te spelen. Nou niet iedereen deelde die mening. Het warmlopen lukte ook niet. Het lopen wel, maar warm werd je er niet van.
Tineke  begon samen met Madelien op de bank. Jas aan en pot met salmiak snoepjes tussen ons in.
Verschillende malen is er geschreven dat we net een stel diesels zijn. Nou je weet hoe dat is met diesels in de winter. Niet goed op gang te krijgen. Het duurde ook niet lang en we stonden met 3-0 achter. De verdediging leek wel aan de grond genageld. Hoezo schuiven, hoezo uitstappen. Ook Irma wist niet hoe ze het had.
3x vissen binnen 10 minuten.
Nu wilde de aanval ook niet erg goed lukken hoor. Lilian had een kleine afwijking naar rechts, waardoor de bal steeds rechts van de rechterpaal kwam, Petra, normaal onze scherpschutter, had ook last van bevroren brillenglazen en schoot overal behalve op doel of recht op de keeper.
Tineke kwam een paar keer vrij voor de keeper, maar kon ook alleen maar op de benen van de keeper mikken. Gelukkig had ze een beetje O-benen, want 1 bal glipte als een mirakel tussen haar benen door. Eindelijk 3-1.
We misten deze wedstrijd Wilma en Reina.  Reina moest hard blokken voor een examen. Als dit verslag gelezen wordt, hopen we dat ze geslaagd is. Anita deed wel mee, maar daar was dan ook alles meegezegd. Die ligt ’s nachts in een gipscorset en moet over een aantal weken onder het mes voor een “Total makeover” of zoiets. (Geloof dat Anno had gemompeld dat wel ’s toe was aan een frisse) Alle gekheid op een stokje, grote klasse dat je meespeelde Anita, maar of het verstandig is….
We begonnen een beetje op stoom te komen na dat doelpunt van Tineke. Suzan was weg op snelheid en dit was goed gezien door Lilian. Met een mooi lobje kon ze de keeper verschalken.
We kregen wat meer kansen, maar de bal was lastig om goed te hanteren. Volgens Petra (haar bal) is de bal blijkbaar lastig met koud weer. Ja daar hebben we wat aan, een bal met een eigen wil.
Tineke trof nu wel doel na een prachtige schijnbeweging en we stonden gelijk.
Lilian wist uiteindelijk een voorsprong te creëren met een loeihard schot, ook op doel deze keer.
Toch bleef het moeizaam. SVWW bleef veel combineren voor het doel en ze hadden een paar aparte schutters. Het bleef gelijk op gaan. Vlak voor de rust mocht Suzan een penal nemen, die ze wist te benutten. Met minimale voorsprong gingen we de rust in. 5-6
Na de rust werd besloten om 5-1 te gaan verdedigen. De middenverdediger was veruit de gevaarlijkste bij SVWW. Ze was bijna 2 bij 2 en het was dus zaak om haar vroegtijdig en adequaat te verdedigen. Tineke bleef er de hele 2e helft voor en dit bleek een gouden greep.  De 2e helft heeft SVWW niet meer gescoord.
Na 8 minuten in de 2e helft konden we onze voorsprong iets vergroten door een lepe onderhandse bal van Tineke, maar het scoren bleef ook bij ons moeizaam gaan.
Madelien had uiteindelijk het laatste woord. Eindstand  5-9.
Op het eind leek het nog even fout te gaan want in een break-out poging van Madelien werd ze door een ongelukkige manoeuvre onderuit gelopen door “de tank”. Daarbij vielen ze allebei hard en het leek niet goed. Gelukkig toen de kruiddampen opgetrokken waren konden ze allebei op eigen kracht hun weg vervolgen.
Alhoewel het een moeizame wedstrijd was en erg koud was het wel een sportieve wedstrijd en met de meiden van SVWW soms bijna gezellig.
Doelpunten; Tineke en Madelien elk 3, Suzan 2 en Lilian 1.