Dames recreanten DOS Dwingeloo – HV Kwiek 28-10-2015

Woensdag, DOSdag. Dos heeft de woensdag als trainingsdag, dus op woensdagavond goed gemutst afgereisd naar het mooie Dwingeloo. Uiteindelijk goed gemutst, want het had wat voeten in de aarde.

Tineke was de wedstrijd tegen Hollandscheveld vies door de enkel gegaan en liep zeker nog niet als een kieviet. Als klap op de vuurpijl moest onze goalie zo nodig op high heels serveerster spelen in dat clubhuis van haar, met als gevolg dat ze eindigde in een bad van scherven op de grond. Handen kapot, polsen bijna doorgesneden en de knie, aan haar enige goede kant ( van de knie) ook zwaar geblesseerd. Zeg maar niet direct in staat om te keepen.
Gelukkig bracht de keepster van de HODO recreanten uitkomst. Sinds de samensmelting zijn ook de HODO recreanten lid van HV Kwiek en kunnen dus meespelen, als ze dat willen. Gelukkig was Els bereid het doel van HV Kwiek te verdedigen.
Dan moet je natuurlijk nog naar Dwingeloo toe. Das ook niet makkelijk !!. Anita Kuipers voorop. Die vloog gewoon vanaf de carpoolplaats de snelweg op naar Emmen. In blind vertrouwen op de coach vlogen de andere 2 auto’s er bijna achteraan. Gelukkig voorkwam een goed oplettende Margret erger en konden de andere 2 auto’s, na een ereronde op de rotonde rechtstreeks via Spier naar Dwingeloo.
DOS heeft slechts 1 team en dat is het team waartegen wij moesten spelen. Zo op het oog een team met snelle jonge meiden en iets oudere handbal routiniers. Dat zou een lastige pot worden.
Eerst maar eens goed warmlopen. Els liep ook dapper mee, waarop Melanie verbaast uitsprak: “goh we hebben een keeper die warmloopt” Weet niet precies wat ze daarmee bedoelde ?? Jij Irma ?
We begonnen goed aan de wedstrijd. We zaten er goed bovenop en Suzan opende voor ons de score met een strak schot in de benedenhoek.
Kort daarop maakte Dos gelijk. Het duurde best een poos voordat er weer gescoord werd. Over en weer werden er schotpogingen gedaan, maar beide keepers speelden een uitstekende wedstrijd. Na een mooie, goed uitgespeelde aanval, kreeg Margret loon naar werken en scoorde de 1 – 2.
Daarmee was voor ons het scoren tot de rust even afgelopen. Dos scoorde nog 1 x waardoor onze vriendinnen uit Dwingeloo met een nipte voorsprong de rust ingingen.
Petra had dat niet helemaal door. Ik weet niet goed welke wedstrijd zij speelde, maar in de rust zag ze als enige dat wij tot haar verbazing voor stonden. Coach Anita nam de nobele taak op zich om de begrippen “thuis” en “gasten” nog eens uit teleggen aan haar.
Irma was wel meegereisd naar Dwingeloo. Gelukkig maar, want de ordedienst van Dos had een dagje vrij. Nu kon Irma mooi de stand bijhouden.
Na de rust ging het even niet zoals we doorgaans gewend zijn. We kwamen er niet echt aan te pas. Tineke bleef behoorlijk last van haar enkel houden en ook Melanie had problemen. Haar knie wilde niet goed meewerken. Een brace moest uitkomst brengen, maar het was niet wat je noemt, de meest gestroomlijnde speelster. Dos bleef wel scoren. Niet erg veel, maar wel met regelmaat. Op een gegeven moment was de stand 7-2 voor Dos. De laatste 10 minuten waren echter weer voor ons.
Na het onreglementair stoppen van Tineke, mocht Suzan een penale nemen, die ze goed verzilverde.
Het laatste woord was voor Margret. Die samen met Suzan een break tot een positief einde bracht.
Eindstand 7 – 4
Niet zo leuk dus, verloren! Na een welverdiende douche mochten we genieten van heerlijke zelfgemaakte chocolade soezen van Marjo. Zaaalig !.
Dat deed de wrange smaak van de wedstrijd wel heel snel vergeten. Marjo van mij mag je elke week jarig zijn.