Dames recreanten HODO – HV Kwiek

Dinsdag 12 november was het zover. De streekderby stond weer op het programma en dan ook nog eens in het hol van de leeuw. Spelen in sporthal “de Marke” in Hollandscheveld.Na een allervriendelijkst ontvangst en een heerlijk kopje koffie of thee, wilde

HODO had, als voor hun gebruikelijk, kleedkamer 2 genomen. Dit was dus compleet fout, dit had 4 moeten zijn. Na een fikse uitbrander van de kantine mevrouw mochten ze daar toch blijven en moesten wij naar kleedkamer 4. Deze zat helaas op slot en in onze gebruikelijke kleedkamer, nr 1, zaten een paar mannen. Met de zwarte Pieten actie nog in het achterhoofd durfden we daar niet bij in te gaan.
Na wikken en zeuren werd kleedkamer 4 van het slot gedaan en konden we deze toch nog gebruiken, alhoewel het er al erg vol was. Niet bepaald een goede voorbereiding maar we hebben wel voor hetere vuren gestaan.
Buurman en buurman zaten klaar op de tribune, naast uiteraard een hele schare andere fans.

Het duurde nog wel even voordat ze een doelpunt zagen. HODO verraste Irma met een gek schot die onder haar door in het net verdween.
Wij speelden met maar liefs 4 wissels op de bank. We wilden dus op tempo gaan spelen. Dat deden we ook heel aardig. Het tempo zat er wel in, maar de bal vangen of juist aangooien, dat was een heel ander verhaal. Zo kon het dus gebeuren dat het publiek nog eens 12 minuten moest wachten op een volgend doelpunt. Wel voor ons deze keer. Lilian, met een jetlag nog in de benen, gooide de bal in het netje.
Over en weer werd er vooral bijzonder goed gekeept. HODO speelde een slepend, beetje sloom spel, wat ons wel een beetje uit de concentratie haalde. Het is lastig om scherp te blijven als het spel traag verloopt. Bovendien is het in de aanval ook wel een beetje onhandig met veel wissels. Je moet toch steeds weer aan het spel van de ander wennen.

Wij kwamen traag op gang, maar gelukkig wist HODO de eerste helft helemaal niet meer te scoren. (de 2e helft trouwens ook niet, maar daarover later). Suzan wist als eerste een snelle aanval positief af te sluiten met een fraai doelpunt. 1-2
Petra was niet erg scherp vandaag. Ze wist maar 1 keer doel te treffen met haar befaamde knalharde schoten. Vlak voor rust wist Tineke nog 2 x te scoren. Eerst met een mooie schijnbeweging. Ze wilde Madelien aanspelen, maar alleen de beweging zorgde er al voor dat er 2 man bovenop Madelien sprongen, vervolgens lag voor haarzelf de weg vrij. De andere werd subliem aangespeeld door Riette.
Helemaal vrij na een loopactie en gelukkig werd deze actie beloond met een doelpunt.
Ruststand 1-5

Na rust duurde het weer maar liefst 14 minuten voordat er een bal in het net lag. Buurman en buurman hadden dat wel gedacht. Die kwamen pas 10 minuten na rust weer op de tribune. Eerst moest er natuurlijk een gehaktballetje gescoord worden. Alhoewel die ene buurman misschien nog wel net zo graag onze eigen Irma verkoos boven z’n gehaktbal. Een bekentenis waar zelfs Irma even stil van werd. Ze ging er wel super van keepen. Hoe HODO ook probeerde ze kwamen er niet door. Het middenblok bij ons verdedigde ook ijzersterk. Marjo heeft waarschijnlijk nog striemen op de armen staan. Wij bleven gas geven en hoewel er vele gooi- en vangfouten werden gemaakt scoorden we uiteindelijk ook de 2e helft 5 doelpunten. Het constante break lopen van oa Riëtte en Madelien bezorgden beiden toch een mooi doelpunt. Dat een belangrijk assist net zo belangrijk is als scoren begrijpt Jessica als geen ander. Ze ging dan ook helemaal uit haar plaat toen Lilian de eindstand bepaalde 1-10 op een prachtige aanspeelbal van haar.

Dames super gewerkt. Nog wel even een klein verzoek; of het publiek voor Margrit in vervolg binnen wil komen zonder er ruchtbaarheid aan te geven. Margrit wordt er namelijk erg zenuwachtig van. Handtekeningen en een persoonlijk gesprek kan dan na de wedstrijd.
Dank u.