Dames recreanten, HV Kwiek 2 – HV Kwiek 1 op 6 december 2016

Toch niet best. Deze wedstrijd was gepland op 13 december, maar we moesten wijken, want de bond had de bekerwedstrijd van Heren 1 op deze datum gepland.

Wat kan er nu eigenlijk zo belangrijk zijn, dat wij moeten wijken. Respect voor de leeftijd zou ik zeggen.

Gelukkig zijn wij niet de moeilijkste. De wedstrijd werd dus een week vervroegd.

Kwiek 2 had wel een klein probleempje want Els, de keepster kon niet spelen. Normaal speelt onze Irma dan mee, maar vanavond ging die vlieger natuurlijk niet op. Dat betekende dat Monique het keeperstenue aantrok.

Wij al een beetje gniffelen, maar dat verging snel. Die Monique is een waardig vervanger voor Els. Ze gooide haar benen naar links en naar rechts en stopte menig bal. Zelfs een penalty was voor haar geen probleem. HUH die hadden we even onderschat zeg.

We traden aan zonder Demi, die net als coach Anita 2 door de griep te pakken was genomen.

Weer eens wat anders, maar niet wat je wilt. Helaas heb je het niet altijd voor het zeggen. Marjo is nog steeds geblesseerd en Willy, die wel volop mee traint, vindt voorlopige het “achter het scorebord zitten” al spannend genoeg.

Dat laatste deden beide dames dus en dat hebben we, vooral met het rustsignaal, geweten.

We begonnen voortvarend. Suzan scoorde eindelijk weer eens vanaf haar geliefde hoekpositie.

Heel even stonden we voor, want Lammie maakte voor Kwiek 2 de gelijkmaker.

Het ging wat over en weer zonder te scoren. We kennen elkaar natuurlijk goed en die dekselse Monique wist menig bal te keren.

Het 2e doelpunt kwam van Petra. Een mooi hard schot boven in de hoek. Dat was nodig. Petra had het vizier deze competitie nog niet echt op scherp staan en dat terwijl ze zo mooi van afstand kan knallen. Opnieuw kwam Kwiek 2 vrij vlot langszij. Weer een vervelend schot onderlangs. Irma zag die ook niet goed aankomen.

We moesten wat fanatieker gaan uitstappen en schuiven op de cirkel. Vanuit het midden dirigeerde Kelly. Dat ging steeds beter. We kregen meer grip op Kwiek 2 en ook Irma ging weer als vanouds keepen. ( en schreeuwen…) Via een schijnbeweging kon Tineke Kwiek 1 weer op voorsprong zetten.

Dit keer had Kwiek 2 geen antwoord. Wij bleven daarentegen goed doorgaan.

We bleven in de aanval goed lopen. Je merkte dat de gaten dan wel kwamen. Kelly probeerde het met een gewiekst schot. Een mooi stuitje en alhoewel Monique goed stond te keepen, sloot ze net niet snel genoeg haar benen. 2 – 4 voor Kwiek 1.

We hadden wat meer wissels en probeerde daarom op snelheid te spelen. Nu is onze snelheid natuurlijk betrekkelijk, maar toch was o.a. Suzan sneller dan de Kwiek 2 verdediging. Mooi aangespeeld door Riëtte kon ze de break goed afmaken. Eenzelfde soort 1 – 2tje kwam vlak voor de rust van Suzan en Kelly. Dit keer scoorde Kelly. We mochten gaan rusten met, een voor ons doen, riante voorsprong van 2 – 6.

Na de rust zo’n beetje hetzelfde beeld. Kwiek2 probeerde het wel, maar we hadden ze in de tang.

Ze kwamen niet goed door de verdediging heen en Irma stond zekerder en zekerder te keepen.

Mocht ze nog last hebben gehad van, die uit de kom gelopen vinger, dan was daar niets meer van te merken.

Petra schiet normaal best hard, maar het zevende doelpunt was een heel lullig balletje. Zo lullig dat Monique zich er totaal op verkeek. We bleven goed lopen. Hilleen en Marga probeerden het via inkomen van de hoeken. De gaten kwamen er wel, maar de afronding was nog niet optimaal. Melanie en Riëtte lieten vooral Margreet alle hoeken van de cirkel zien. Zelf vonden ze de hoekjes nog niet zo, maar ze trokken wel mooie gaten, waar achtereenvolgens Suzan, Kelly en Tineke van konden profiteren. 2-10 voor Kwiek 1.

Margrit zat nog steeds in haar latrelatie fase en volgens mij heeft ze nu ook een soort van relatie met Monique. Zij maakte de doelpunten niet, maar het laatste doelpunt gemaakt door Tineke, kwam wel van een prachtige assist van Margrit.

Eindstand 2 -11. Fijne pot handbal en eindelijk weer eens wat doelpuntjes gescoord.

We gaan nu even de winterstop in. Op de groepsapp was te lezen dat vrijwel alle speelsters de wedstrijden van het Nederlands team volgen, dus ik verwacht straks allemaal “Estavanatjes” in het veld.

Fijne feestdagen en tot volgend jaar.