Dames recreanten HV Kwiek - Exito 12 april 2016

Benieuwd hoe het de dames recreanten is vergaan tegen Exito? Lees het hieronder!

De laatste wedstrijd van ons seizoen tegen Exito. Een tegenstander van formaat. De uit wedstrijd hadden we verloren en we waren er op gebrand om dat dit keer om te draaien.

De wedstrijd werd gespeeld in de Marke. De dames van team HODO/Kwiek zaten op de tribune omons aan te moedigen. De steun konden we gebruiken.We begonnen lekker fanatiek, net als Exito trouwens. Exito had misschien nog wel kans op hetkampioenschap. De eerste klap is een daalder waard en die was voor ons. Een beetje mazzel dat wel.Margrit gooide tegen de paal, maar die klapte terug tegen de rug van de keepster in het doel. 1 – 0voor ons.Niet lang daarna kwam een tegen doelpunt. Een snelle aanval van Exito werd afgesloten met eenfraai sprongschot. Melanie kwam er nog net met de vingertoppen tegen aan, maar het mocht nietbaten. 1 -1. Het ging mooi gelijk op. De aanvallen waren aan beide kanten niet slecht, maar het was,zoals veel vaker in onze competitie, weer een fraaie show van beide keepsters.Petra had al zeker een keer of 4 goed het doel onder vuur genomen, maar bij de 5 e keer was het danecht raak. Het vlijmscherpe schot in de bovenhoek was ook de keepster van Exito te geleerd.Niet lang daarna liepen we zelfs nog een puntje uit. Een aanval, goed opgezet vanuit de hoek begonbij Riëtte, ging over de hele linie en Hilleen zag Tineke vrij lopen. Een goed aangespeelde bal, kon zijprachtig achter de keepster krijgen. 3 – 1Uiteraard liet Exito zich niet zo maar naar de slachtbank brengen. De meiden stonden niet voor nietszo hoog op de ranglijst. Ook zij prikten een bal achter Irma. Toch konden wij met een voorspronggaan rusten. Petra nam vanuit stilstand het doel nog maar eens onder vuur. Raak dus en met eenstand van 4 – 2 konden we gaan rusten.Richard Kamminga liet een laatste gezellige trainingsavond schieten om ons te fluiten. Daar warenwe heel blij mee. Hij liet ons echter niet te lang rusten, want hij wilde toch zo snel mogelijk zichvoegen bij zijn ploeggenoten aan de valkenlaan om daar in ieder geval de derde helft nog mee temaken.Na de rust zette Exito duidelijk een tandje erbij. Wij moesten alle zeilen bijzetten, maar konden nietvoorkomen dat ze langzaam dichterbij kwamen en tenslotte ons toch op achterstand zetten. 4 – 5Maar daar bleef het ook bij. Ook wij gingen een versnelling hoger. De diesels zijn niet zo snel, maar zeblijven wel onverwoestbaar doorgaan. Tineke kon, met een beetje hulp van de keepster ( zondergeluk vaart niemand wel) de aansluitingstreffer maken.Daarna ging de bal er maar niet in. Margrit werd bijkans gek. Ze kreeg een paar prachtige kansen,maar telkens net niet. Ook Suzan had zo’n, net niet schot. Gelukkig voor ons lukte het ook Exito niet.We stonden prima te verdedigen. Iedereen was er bij ons en dat is ook wel eens anders geweest aanhet eind van de competitie. Dit keer geen blessures en dus optimaal gebruik maken van de wissels.De Anita’s waren op dreef. De ene zorgde voor de juiste wissels, de andere voor de hoognodigedropversnapering tussendoor.Hilleen probeerde ook haar befaamde onderhandse schot. 1x mis, volgende aanval weer mis. Zewerd zo boos dat ze het ook een 3 e keer probeerde. Op de bank werd al gezegd, o nee Hilleen nietweer, maar gelukkig volgt Hilleen haar eigen kop, want de 3 e keer was raak. 6 – 5.Vasthouden was nu het devies. Nog een paar angstige minuten volgden. Marjo blokte nog eengeweldig schot en ook Irma was er op gebrand om haar doel verder schoon te houden.Wat een ontlading toen het eindsignaal klonk. Alsof kampioen waren geworden.Heerlijk deze overwinning. De vorige ontmoeting met Exito was een beetje beladen, maar dit waseen heerlijke, sportieve pot handbal. Lekker om zo de competitie af te sluiten.Eindstand 6 - 5