Dames recreanten HV Kwiek – Exito

De eerste wedstrijd in het nieuwe jaar is gelijk een pittige. Barbara moest werken helaas. Exito staat bovenaan en de uitwedstrijd hadden we verloren met 2 doelpunten verschil.

Het team van Exito bestaat uit goede, lange meiden, die keihard kunnen knallen en ze hebben 2 uitstekende keepsters.
Het was opnieuw bloedheet in de sporthal, gewoon gestoord. We betalen de gemeente best veel geld voor de hal, maar dat kan wel een tandje minder als ze de kachel eens omlaag doen.
Vlak voordat de wedstrijd zou starten kwam Barbara om de bocht vliegen. Ze had iets gedaan met haar uren (ruilen, overslaan, verkopen, dokters omkopen ? geen idee !), waardoor ze vol gas vanuit Zutphen was gaan rijden om ons bij te staan. Hulde Barbara, daar heb je wat aan !! we love u.
We begonnen nu een stuk lekkerder aan de wedstrijd.
Het duurde wel voor het scoren begon. Een bal net onder de lat zorgde voor de 1-0. De keeper tikte de bal nog wel aan, maar kon hem niet meer stoppen. Ook de 2-0 werd door ons gescoord. Een mooie goedlopende aanval kon Suzan goed afmaken.
Exito kwam terug (uiteraard zou ik bijna zeggen). Via een tweetal beste pegels werd het 2-2.
Barbara, niet voor niets gekomen, kon een break goed afmaken. We stonden weer voor.
Het was een spannende en vooral sportieve strijd. De meiden van Exito kunnen echt hard knallen. Wij verdedigen wel goed maar zijn soms net een stukje te laat waardoor ze goed konden aanleggen. Gelukkig stond onze trekpop Irma in het doel. Haar armen en benen vlogen alle kanten op en ze haalde veel ballen eruit.
Toch kwam Exito weer langszij. Wij probeerden het tempo een beetje uit de strijd te halen door langzaam op te bouwen. Eenmaal voor de cirkel moest dan door een snelle loop de aanval ingezet worden. Dat lukt niet iedere keer, maar zo af en toe kwam de snelheid er goed in en dan waren we ook meteen gevaarlijk. De keeper van Exito was bijna net zo goed als onze Irma en pareerde ook veel van onze schoten, maar opeens als een duveltje uit een doosje kwam Margrit op grote snelheid inlopen. Ze trok 2 verdedigers mee. Babs reageerde attent en Margrit speelde precies op tijd af.
We stonden weer voor 4-3.
We kwamen zelfs op 5-3. Tineke werd een beetje apart neergelegd en dat resulteerde in een penal, die door Barbara goed verzilverd werd. Iedereen liep met de tong op de knieën en snakte naar de rust. Vlak voordat onze scheids affloot kon Exito toch nog scoren. Balen, maar we stonden nog voor 5-4, de ruststand.
Water, water en heel veel water in de rust. De Anita’s waren gematigd tevreden. We moesten nog iets feller verdedigen en alleen schieten als het echt kon. Geen balverlies, want de snelle meiden van Exito konden goed break lopen.
Na de rust opende Petra de score. Het ging goed. De verdediging leek goed op orde, maar vervolgens beng, beng, beng en we stonden achter met 6-7. Niet best. We probeerden van alles. Marjo en ‘Riëtte op de cirkel werden goed afgedekt. Ook vanuit de hoek kregen we weinig ruimte.
We moesten blijven lopen in de aanval om ruimte te creëren. Van afstand lukt het niet. Nog een keer diep adem halen en aanzetten. Suzan trok de score weer recht, maar niet voor lang. Exito kwam weer op voorsprong.
Het talrijke publiek zat op het puntje van hun stoel. De spanning was om te snijden. Margrit stond vrij, maar Riëtte kreeg de bal en die zagen ze over het hoofd, 8-8. We bleven goed doorgaan, maar het duurde tot vlak voor het einde, toen Barbara vrij op de cirkel kwam, goed aangespeeld en via cirkelverdediging werd ze door Exito gestopt, maar dat betekende terecht een penal.
Ze hield het hoofd koel en scoorde de 9-8.
Met nog een paar minuten op de klok probeerde Exito van alles. Ze speelden alles of niets, maar het werd NIETS, want het bleef 9-8.
Onder luid applaus en met knalrode hoofden namen we afscheid. Het was een heerlijke pot tegen een fijne tegenstander. ( maar wel een week nodig gehad om bij te komen, tjee wist niet dat ik zoveel spieren had)