Dames recreanten: HV Kwiek – HODO

We moeten aantreden tegen HODO. Het bestuur van HV Kwiek heeft net een eerste stap gezet om te kijken of we kunnen samenwerken met HODO. De voorzitter drukt ons op het hart “om een beetje lief te zijn voor HODO”.

Nou zijn we niet de beroerdste en zijn lief voor ieder die lief voor ons is, met uitzonderling van Petra, die is lief voor iedereen, vooral voor de tegenstander!
Toch is het Petra die de score opent. Ze ziet een mooi gat in de verdediging en knalt de bal snoeihard in de touwen.
We blijven goed spelen. HODO probeert wel, maar er komt niet voldoende uit om het Irma echt moeilijk te maken. Aanvallend blijven wij goed lopen en opnieuw is Petra goed bij de les. Via een strakke bal bereikt ze onze cirkelloopster Marjo. Meestal schrikt Marjo ervan als ze een bal krijgt, maar deze keer houdt ze het hoofd koel en scoort ze de 2-0.
We houden het tempo erin. Dit zorgt voor een mooie onderschepping van Lilian, die ze goed afmaakt. Ook Suzan doet een doelpunt in het zakje. Coach Anita heeft het niet goed kunnen bekijken, maar zelf zegt Suzan dat het een prima afstandsschot was , linksboven in de kruising. (hmm zou ik ook zeggen, zo willen we allemaal wel scoren)
Bij de stand van 4-0 wordt Irma toch akelig verrast door een onderhands schot van een HODO speelster. Ze brengt de stand op 4-1. Tja we moeten wel lief zijn, maar niet te lief. Even een tandje erbij schakelen. We hebben eigenlijk nog te veel balverlies. Soms zijn we te gretig en daardoor slordig in afspelen. Af en toe lukt de break goed, maar het rendement is nog te laag. In de eerste helft konden zowel Margrit als Tineke uit een break scoren, maar we hebben zeker wel 10 kansen laten liggen in een break.
Toch ging de snelheid omhoog. Af en toe kon HODO het echt niet bijbenen en moest er aan de noodrem getrokken worden. Lilian mocht daarom 2x een penal nemen, die ze beiden verzilverde.
Met 8-1 gingen gematigd tevreden rusten. Madelien en Hilleen zaten achter de wedstrijd tafel en hadden behoorlijk wat (opbouwende) kritiek. We hebben het aangehoord, maar uiteraard zitten ook bij handbal de beste stuurlui achter de wedstrijdtafel.
Een beetje knoop je het natuurlijk wel in je oren en de 2e helft ging het aanspelen echt stukken beter.
Direct na de rust scoorde Marjo zelfs haar 2e doelpunt. Ontketend onze cirkelloopster !! 2 doelpunten in 1 wedstrijd.!! Marjo is 1 van onze beste verdedigers, maar scoren doet ze zelden, dus dit was superleuk.
Lilian kon in de 2e helft 3x scoren uit een snelle aanval. Ze liep goed, maar werd ook goed aangespeeld door respectievelijk Suzan, Anita en Margrit. (Tevreden gezichten achter de wedstrijdtafel, alsof ze het zelf zo gezegd hadden)
Verdedigend hadden we ze goed in de tang. Jessica vond het wel lastig dat ze lief moest zijn, maar ook goed moest verdedigen. Dus greep ze iedereen vast met de grootste glimlach op haar gezicht, maar ze deed het goed en fair, want er kwam niemand langs en ze heeft ook niet een straf gehad. Dit terwijl onze scheidsrechters streng (doch rechtvaardig) waren.
In de aanval kon Tineke met een mooie schijnbeweging zich vrij spelen. Ze werd nog wel aan de arm getrokken, mar zette sterk door. De scheidsrechters gaven terecht voordeel zodat het doelpunt telde. Uiteindelijk had Suzan het laatste woord en bracht de 14-2 op het scorebord.
Irma had nog 1x moeten vissen, maar verder had ze een vrij gemakkelijke wedstrijd.
De wedstrijdtafel was tevreden (nog bedankt dames !) en wij ook. Het was een leuke sportieve wedstrijd. We lagen nog op schema voor het kampioenschap.