Dames recreanten HV Kwiek - SVWW 2

Het seizoen is nog maar net begonnen en op dinsdag 3 november werd de derde wedstrijd al weer gespeeld van de dames Recreanten.

Dit terwijl erbij ons in de poule ook verenigingen zitten die de eerste wedstrijd nog moeten spelen. Wij zitten nog steeds met de naweeën van Irma’s serveercapriolen. Ze mag dus opnieuw achter het scorebord, samen met haar lieftallige assistente Lilian. Ons andere recreanten team HODO hoefde opnieuw niet te spelen en daardoor kon Els weer bij ons op doel. Dit keer had ze haar volledige fanclub meegenomen. De tribune zat bijna volledig gevuld voor de spannende wedstrijd tegen SVWW.  SVWW dit jaar voor ons in een onbekende samenstelling. Wel wat oudgedienden, maar ook nieuwe gezichten. Navraag leerde, dat ook zij wat teams hebben samengevoegd. Het werd een leuke levendige wedstrijd met een evenwichtig scoreverloop. Over en weer werden verschillende doelpogingen gedaan, maar het lijkt de competitie van de keepers. Die worden na mate ze ouder worden volgens mij alleen maar beter. Na pas 10 minuten konden we de score openen en wel met een benutte penal van Tineke. Na weer zo’n 10 minuten was het Suzan, die met een klein gelukje via de goede kant van de paal doel trof. Tussendoor had SVWW ook een keer gescoord en ook na de 2 – 1 van Suzan scoorden ze nog 1x. Ruststand 2 -2. Dat lijkt enigszins een saaie wedstrijd, maar dat was het zeker niet. Het publiek zat dikwijls op het puntje van de stoel want er waren zeker kansen aan beide kanten. Bij ons stond vooral Marjo weer als een rots in de branding in de verdediging. Samen met onze vaste schietschijf Suzan keerden ze menig schot. Nou ja, alleen Irma en Lilian hadden het zweet niet bepaald op de rug van het bordjes draaien. Daar moesten we eigenlijk wat aan doen. Na een peptalk en wat gedrogeerde dropjes van de Anita’s sprongen we weer als jonge veulens het veld in. Edwin, die ons floot (daarvoor hartelijk dank trouwens) kon ons ternauwernood bijhouden. Maar toch op één of andere wijze konden we onszelf ook niet bijhouden. Hilleen en Riëtte liepen als Daphne Schippers op de break, maar we leden steeds veel balverlies door slecht aangooien en/of slecht vangen. SVWW liep zomaar uit naar 2 – 4. Het publiek ging er eens voor zitten en probeerde ons over het dooie punt heen te schreeuwen. Dat lukte. Tineke kon met een venijnig schot de 3 – 4 op het scorebord brengen en Margret benutte niet veel later een penal.  Els keepte de sterren van de hemel. Gesterkt door haar fanclub stopte ze zelfs een penal. Toch kon ze niet voorkomen dat SVWW weer 2x scoorde en de marge weer op +2 voor hun bracht. Gelukkig waren ondertussen de goddelijke goden van onze herenselectie in de sporthal aangekomen. Tja en mooie mannen daar worden wij vrolijk en extra gemotiveerd van. Dan moeten alle kwaliteiten in de strijd gegooid worden. Ieder doet dat op haar eigen manier, maar het resulteerde wel in nog 2 doelpunten voor ons. Tineke wist met een leep onderhands schot te scoren en Margret benutte onze 3e penal. Zo eindigde deze heerlijke wedstrijd op het veld met een gelijke stand. 6 -6 en in de kantine tijdens de 3e helft hadden we weer soesjes en tompoesjes. Dit keer keurig verzorgd door onze benjamin, Melanie. O wat kan het leven toch mooi zijn.