Dames recreanten HV Kwiek – SVWW 3

Als team waren we er klaar voor. Op Lilian na, die geniet van een heerlijke vakantie in Verweggiestan, waren we compleet. Een volle bank met 4 wissels, maar geen coach en slechts 2 man(vrouw) publiek (en die waren ook nog gekomen voor SVWW).

Beetje raar, we zijn volle tribunes gewend. Het bleek een knalfuif te zijn, die ons parten speelde. De moeder van coach Anita werd 65 jaar. Feestje hoort erbij natuurlijk en nog van harte gefeliciteerd, maar jammer voor ons, geen taart en weinig publiek.
Ook zonder de 8ste man op de tribune kunnen we dit klusje klaren.
Margrit, nog een beetje gefrustreerd van de eerste wedstrijd, toen ze niet wist te scoren, knalde na slechts 5 minuten (erg snel voor die olde diesels) de 1-0 in de touwen.
SVWW probeerde wel wat terug te doen, maar door sterk verdedigen kwamen ze er niet door. Madelien echter werd prachtig vrijgespeeld op de cirkel. Mooi aangeven van Riëtte zorgde voor de
2-0.
SVWW had wel een enorm wapenfeit op de middenopbouw staan. Zij was het ook die Irma verraste en de 2-1 kon aantekenen. Margrit was echt op dreef vandaag. Ze kwam iedere keer als een raket uit de startblokken, na de doelpogingen van SVWW. Ze zorgde voor de 3-1 en 4-1.
Onze geblesseerde speelsters van vorige week, Anita en Marjo, deden ook weer voorzichtig mee. Het grote aantal wissels was in dat opzicht ideaal. Ze konden mooi in eigen tempo mee doen en wisselen wanneer ze dit nodig achten. Het liep met allebei lekker en gelukkig kwamen ze ook beiden zonder kleerscheuren uit de strijd.
SVWW kon niet echt potten breken. Ze scoorden nog wel 1x, maar wij nog wel 5x, haha. Ruststand dus 9-2. In de rust konden we wel genieten van de dropjes van Anita. Hoewel ze er zelf dus niet was had ze wel de juiste voorbereidingen getroffen om niets aan het toeval over te laten tijdens de wedstrijd.
De rust werd vooral gebruikt om een beetje te dollen, water te drinken en dropjes te eten. Een peptalk was niet echt noodzakelijk. We hadden er allemaal zin in en vlogen als jonge veulens weer het veld in. We bleven er lustig op los scoren. Veelal met afstandsschoten, af en toe met een break. Madelien probeerde nog een paar keer van de cirkel. Soms had ze te lange tenen (maat 36 !!) en toen ze dan eindelijk niet op de cirkel stond, werd ze tegen de grond gewerkt. Het resulteerde wel in een penal, die door Petra vakkundig werd benut.
Net toen het aantekenblaadje vol was en we met 17-2 voorstonden, scoorde Hilleen vanuit het niets met een enorme pegel vanaf de linkerhoek. Juichend en springend vierde ze haar eerste doelpunt voor HV Kwiek. Dit smaakt naar meer ….
SVWW vond dat feestje toch een beetje overdreven en scoorde vrijwel direkt daarna toch nog een tegen doelpunt. Wie anders dan Margrit (deze keer goed voor 7 doelpunten !!) scoorde de laatste in de laatste seconde van de wedstrijd. Eindstand 18-3.
Het was een heerlijke wedstrijd waarin veel gelopen werd. De inzetten vanuit de aanval zoals geoefend op de training, kwamen er deze keer niet zo goed uit, maar de afstandsschutters kwamen ruimschoots aan hun trekken. (7 x Margrit, 4x Petra, Suzan 3x, Madelien 2 x en Tineke en Hilleen 1x)
Bij het afgroeten hebben we nog luidkeels gezongen voor onze Marjo, die weer een jaartje erbij kreeg. Als beloning kregen we van haar, na de warme douche, toch nog een heerlijk stuk taart.