Dames recreanten: SVWW2 – HV Kwiek

De wedstrijd van erop of eronder. Wij moeten winnen om kampioen te kunnen worden. Tegelijk wordt vandaag ook de wedstrijd Vivendi – SVWW3 gespeeld. Mochten wij verliezen dan zou bij winst van Vivendi, zij kampioen zijn.

De vorige keer hadden we ook al moeite met SVWW2. We hebben toen op het nippertje gewonnen met 5-4. SVWW had zich ondertussen ook nog eens versterkt. Een “oud eerste” speelster had na een jaar niet gespeeld te hebben, zich nu bij de recreanten gevoegd. Dat was wel te merken. Ze was het nog niet verleerd.
De openingstreffer was voor SVWW. Het was van beide kanten moeilijk om de keepers te passeren. We stonden goed te verdedigen en Irma hield haar doel goed schoon. Aanvallend konden we er niet goed doorkomen. Ook SVWW stond goed en fel te verdedigen en ook deze keeper hield haar doel schoon.
Nadat de verdediging iets te fel te keer ging, kon Margrit prachtig scoren uit een vrije bal, 1 – 1. Ook de 1 -2 kwam van de hand van Margrit. De aanval werd opgezet van links. Er werd goed druk gezet en na een wissel in de midden kon Margrit goed doorlopen op aangeven van Lilian. Veel doelpunten vielen er niet meer die eerste helft. SVWW kon de stand nog recht trekken, maar met de magere ruststand van 2 – 2 konden we even aan de kant bijtanken. ( met water en drop) Tegelijkertijd had ons publiek even de tijd om een balletje mayo te verorberen.
Het waren dit keer blijkbaar de verkeerde dropjes en door het water zat ook niet de juiste doping. We kwamen er na de rust niet meer aan te pas.
Hoe we ook liepen, wat we ook deden, er werd geen aanval goed afgerond, er werd geen bal raak geschoten. SVWW kon een aantal mogelijkheden wel verzilveren en ze liepen uit naar 4 – 2.
Dit waren we niet echt gewend. We probeerden met man en macht elkaar te motiveren en ook op de tribune deden ze hun best (Piet en Vic) om ons door de crises heen te schreeuwen. Het was een harde strijd van beide kanten, waarbij uiteindelijk ook een paar spelers sneuvelden. Eerst was er een speelster van SVWW die ongelukkig terecht kwam en de strijd moest staken. Even daarna kwamen Marjo en Lilian heel ongelukkig ten val. Hierbij moest Lilian het strijdtoneel verlaten. ( later bleek het inderdaad ernstiger dan verwacht. Een flink ingescheurde knieband en dus zere 5 weken rust)
Dit was natuurlijk even een aderlating en bovendien waren we mentaal ook even van slag. Gevolg weer een doelpunt van SVWW 5 – 2
We probeerden nog wel maar het was om wanhopig van te worden. Uiteindelijk kon Suzan nog 1x een penal verzilveren, maar daarmee was ons doelpunten totaal op 3 stuks en dat bleef de rest van de wedstrijd zo. SVWW scoorde nog 2x en ze brachten de eindstand op 7 -3.
We hadden terecht verloren en daardoor het kampioenschap verspeeld. Wat een K…..partij.
Direct na de wedstrijd belde de kantine beheerder al naar Vivendi om dit aan hun mede te delen. Hij zei letterlijk: “gefeliciteerd, jullie zijn kampioen”. Dat was wel frappant, want toen moest in Oosterhesselen nog de wedstrijd gespeeld worden tegen SVWW 3 ??!!.
Uiteindelijk heeft Vivendi inderdaad gewonnen en ze zijn dan ook kampioen geworden.