Dames recreanten: bekerwedstrijd HVA – HV Kwiek

Onze eerste wedstrijd in de bekerstrijd. De eerste ronde waren we vrij geloot en dus mochten we direct in de tweede ronde aantreden. We waren bijna volledig vertrokken naar Annen. Alleen Hilleen kon het vanavond niet bezetten.

Hilleen is overigens nog steeds geblesseerd. Dit geldt ook voor Madelien en Lilian, maar beiden waren mee om ons vanaf de tribune aan te moedigen.
Die aanmoedigingen hadden we beslist nodig. In de beker kun je iedereen treffen en wij moesten tegen het dames 1 team van Annen, uitkomende in de 3e klasse. Het waren allemaal jonge meiden.
Het duurde dan ook niet lang of we stonden met 3 – 0 achter. Dit was even andere koek.
Stapje erbij dus. Vanuit het midden werd de verdediging aangestuurd door Margrit, die samen met afwisselend Marjo en Riëtte het middenblok vormde. Dit ging steeds beter lopen en we kregen vat op de tegenstander. In de aanval begon het ook beter te lopen. Er werd goed afgespeeld en gevangen, echt geconcentreerd gespeeld. Dit resulteerde in een mooie aanval waarbij Suzan goed door kon lopen en de bal achter de keeper liet verdwijnen. 3 – 1 Suzan was bijzonder opdreef. 2 Aanvallen later scoorde ze prachtig vanuit de hoek. (typisch gevalletje doping ?)
Doordat wij dichterbij kropen, raakte HVA een beetje de weg kwijt. Ze probeerden wel, maar konden er niet doorkomen. Vlak voor rust wisten ze toch nog de 4 – 2 te maken.
Bekerwedstrijden duren 5 minuten langer dan onze reguliere wedstrijden. Een beetje rust konden we dus wel gebruiken. We waren strijdbaar en vol vertrouwen om de 2e helft te beginnen. We gingen zelfs onze tactiek veranderen. Niet wisselen om het wisselen, maar alleen wisselen indien noodzakelijk. Pjoei een heel belangrijke taak dus voor coach Anita. Of als je door een medespeelster snoeihard een bal voor je kop krijgt (sorry Riëtte) dan mag je ook even wisselen.
Direct na rust kwam dopingSuzan weer uit de hoek. Prachtig mooi scoorde ze de 4 – 3
Het werd spannend ! Irma stond echt een berepartij te keepen. Zelfs de scheids was onder de indruk en kwam Irma na afloop om een handtekening vragen. Toch kon HVA weer scoren. Ze stonden weer 2 punten voor.
Een prachtig laag schot van Tineke, die nog een beetje werd aangeraakt door de keeper zorgde weer voor een puntje dichterbij. 5-4. De fase die toen volgde was opnieuw voor HVA. De scheidsrechter floot weinig. Dat was aan beide kanten, maar soms was dat ook wel lastig. Werd je door 2 verdedigers aangepakt en raakte je daardoor de controle over de bal kwijt, dan was je gewoon de bal kwijt. Een vrije bal was een unicum en was je de bal kwijt dan waren de meiden van HVA snel hoor.
Het was goed dat Irma veel ballen eruit haalde, ook van break-outs. Toch kon HVA 2x scoren en dus uitlopen naar 7 – 4.
Wij probeerden het wel, maar ook de keeper van HVA keepte sterk. De dames op de tribune, die wisten het wel. Die zagen precies de gaten etc. Jaja ze zaten er weer hoor, de beste stuurlui. ( maar toch super bedankt voor jullie support !! we hadden het ook nodig.)
We bleven gaan. We probeerden een 4 – 2 aanval, dan toch weer 5 – 1. We bleven ook goed lopen. HHVA trok aan de noodrem. Penal voor ons. Suzan, de vrouw in vorm, benutte de penal feilloos.
7 – 5 weer dichterbij. Scoren van HVA bleef uit. Een mooi samenspel in het midden resulteerde dat Margrit door kon lopen tot de cirkel. Een heerlijke knal zorgde voor 7 – 6. Een sensatie hing in de lucht. Petra probeerde nog een afstandsschot, maar opnieuw net naast. We zetten de tanden nog een keer op elkaar, maar de stand bleef 7 – 6 .
We lagen eruit, maar met opgeheven hoofd konden we van het veld aflopen. In de kleedkamer constateerden we dan ook dat we goed en geconcentreerd gespeeld hadden. Dat we met maar 2 wissels super het uur vol hadden gemaakt. Tevredenheid heerste. Lekker om zo de zomerstop in te gaan, met dit goede gevoel. Dat geeft weer vertrouwen voor volgend seizoen.
Helaas hebben Madelien en Anita besloten te stoppen ivm lichamelijke ongemakken. Meiden bedankt voor de leuke jaren. Als het goed is gaat Anita naast andere Anita verder als assistent coach en Madelien zien we heel graag nog eens op de tribune (of achter de wedstrijdtafel).