De kop is eraf......

De eerste competitiedag van het seizoen 2017-2018 voor ons is van start gegaan, 6 van de 10 teams kwamen vandaag in actie.

We startten vanochtend al vroeg met onze kanjers van E2 tegen E&O. Het ging erg gelijk op en het was leuk om te zien hoe de kinderen genoten van de wedstrijd, mooie doelpunten en mooi samenspel leverde hen net geen overwinning op maar wel knap gedaan. Eindstand 3-4 in het voordeel van E&O.
Daarna was het de beurt aan de E1. Je kon merken dat deze ploeg al een stapje verder is. Zij mochten het opnemen tegen Actief Klazienaveen. De eerste helft was het spannend en ze gingen dan ook de rust in met 1 doelpuntje voor. Maar in de tweede helft liet Kwiek al snel zien dat zij net iets scherper waren in het afronden. Een knappe overwinning voor deze toppers. Eindstand 14-10.

Het debuut van Dames 3 was tegen een geduchte tegenstander Meppel/AZ. Kwiek kwam goed uit de startblokken, maar Meppel was niet voor 1 gat te vangen. Good (old) Lammie stond na een aantal jaar spelen weer onder de lat en stond haar mannetje goed. Met mooie doelpunten en mooi samenspel lieten onze meiden al snel zien dat Kwiek toch echt de betere was. Eindstand 20-8. Volgende week mag Dames 2 naar Meppel op bezoek. Hopelijk komen ze terug met hetzelfde resultaat.

Direct hier achteraan kwam Dames 2. Zij mochten aantreden tegen de dames van Actief Klazienaveen 1; voor de dames een nieuwe tegenstander. Het was dus even aftasten dachten ze…. Maar als snel had Kwiek de smaak te pakken en scoorde er op los. Met een speciale noot voor Loes, na een slepende blessure kon ze eindelijk haar comeback maken en mocht zelfs nog een paar doelpunten zetten. Eindstand 21-7.

Ook Dames 1 mocht aantreden tegen Actief Klazienaveen waarin het leek of Kwiek nog even wakker gemaakt moest worden, pakten zij al snel de voorsprong terug om die ook niet meer uit handen te geven. Snel spel, goed de kansen afwachten en mooie breaks zorgden voor een groeiende voorsprong.
De jong ogende ploeg van Actief moest het afleggen tegen de goede combinaties van de jonkies en de doorgewinterde dames van het eerste van Kwiek. Al was het einde een beetje rommelig door frustraties van beide ploegen, de winst werd niet uit handen gegeven. Eindstand 25-13

Als afsluiter van de dag mochten onze heren aantreden voor een zware wedstrijd tegen Udi ’96 uit Arnhem. Al gauw keken de heren van Kwiek tegen een 1-7 achterstand aan en gingen de heren rusten met een 5-12 achterstand. Na een goede start in de 2de helft kwamen de heren dichterbij met een aantal snelle uitbraken. Helaas werden er aan het eind van de wedstrijd veel slordige ballen gespeeld en liep Udi uit tot een eindstand van 16-24.

Vooruitblik

Dames midweek 2 speelt maandag 2 oktober uit tegen Excito en dames midweek 1 speelt thuis tegen S.V.W.W. 2 op dinsdag 3 oktober. Thuis betekent voor deze midweekse ploegen in de sporthal De Marke in Hollandscheveld. Ook zij en natuurlijk wij hopen dat beide ploegen weer een mooie start maken in de competitie.
Zondag 8 oktober mogen dan ook eindelijk onze C-jongens en onze C-meisjes starten aan hun competitie en dat doen ze uit tegen D.O.S. voor de jongens en F.H.C voor de meisjes
Dames 3 en de E2 zijn deze zondag vrij. Dames 2 mogen naar Meppel/AZ. De E1 mag naar Actief Klazienaveen. De heren gaan naar H.V.C en dames 1 mag op bezoek bij V.A.K.O.