EERSTE INDOOR BEACHHANDBAL TOERNOOI IS EEN FEIT!

Handbalvereniging Kwiek uit Hoogeveen organiseert op zondag 15 mei het 1e INDOOR Beachhandbal toernooi van Nederland. Door Paardencentrum Diana Boer in Elim is de accommodatie ter beschikking gesteld voor dit unieke evenement.

IMG_8172.JPG

De indoor paardenbak wordt geschikt gemaakt voor 4 beachhandbalvelden. In totaal 32 teams van 17 verenigingen hebben zich aangemeld. Rond het middag uur zal door een top beachhandbal team uit Tilburg, Handbalvereniging Camelot, een demonstratiewedstrijd beachhandbal worden gespeeld.
Wat als koffiepraat op een zaterdagochtend is ontstaan resulteert in een prachtig evenement. De initiatiefgroep bestaande uit Richard Kamminga, Hans Khoe en Piet en Jeanette van Slochteren is heel enthousiast over het verloop. "Het organiseren van dit toernooi is een hele klus, maar wanneer je merkt met hoeveel enthousiasme vrijwilligers uit onze vereniging zich inzetten en ook hoeveel positieve respons het Hoogeveense bedrijfsleven laat zien om ons te steunen dan geeft dit enorm veel energie!"
Er wordt nu al voorzichtig gesproken met Henry Koopmans van Paardencentrum Diana Boer over een vervolg voor volgend jaar.
De komende weken zal de manege transformeren in een beachhandbal arena. De stallen worden schoongemaakt en om gevormd naar kleedruimtes, er komt vers zand in de bak en er wordt gewerkt aan een beachbar, waar de sponsors in het sponsorcafe verwelkomd worden door de initiatiefgroep Indoor Beachhandbal van handbalvereniging Kwiek.
We beginnen 's morgens om 10.00 uur en de hele dag zal er gehandbald worden. Kom allemaal kijken!