Goed spel maar helaas wisselende resultaten in week 2

De eerste wedstrijden voor de midweek teams en een uitgebreid uit programma voor de weekend teams!!

IMG-20171008-WA0022.jpg

We beginnen dit keer met onze midweek teams, want het is al weer bijna een week geleden dat dames midweek 1 SVWW op bezoek kregen.
Zoals gezegd voor deze dames de aftrap (ik blijf het altijd gek vinden om dit te schrijven als we het over handbal hebben maar ala, afgooi klinkt ook niet), van de compitie. Zoals in eerdere jaren was er ook nu weer het probleem om te scoren. Er stonden twee goede keepers in het veld en het doel was dan ook te klein. De eerste helft ging het gelijk op, maar werd er maar moeilijk gescoord, dat resulteerde in een 1-1 ruststand. De tweede helft verliep eigenlijk niet anders, helaas kreeg SVWW in de laatste minuut een (verdiende) 7 meter waardoor ze er toch nog met de overwinning vandoor gingen. Eindstand 3-4.
De dag ervoor hadden de dames midweek 2 al gestreden om de eerste te verdelen punten. Zij mochten op bezoek bij Exito 's avonds laat, Exito is de afgelopen jaren altijd al een lastige tegenstander gebleken en zo nu ook weer. Hoe hard de dames ook werkte, het lukte niet. Gelukkig krijgen deze dames dit seizoen nog voldoende kansen om te laten zien dat zij wel degelijk mee kunnen draaien in de top van het klassement. Eindstand 13-4.

Zondagochtend vroeg mocht dames 2 aan de bak. Meppel uit, altijd lastig. Nadat dames 3 vorige week ruim wist te winnen van Meppel AZ, was het deze week de beurt aan dames 2. Het was een zeer stroef begin voor beide teams, de eerste 10 minuten werd er niet gescoord. Daarna kreeg Kwiek de smaak te pakken en liepen ze al snel uit. Door een goede verdediging en goed keeperswerk kwam Meppel nauwelijks tot scoren. Dit resulteerde dan ook in een mooie voorsprong in de rust, 2-6. Maar Meppel gaf zich niet zomaar gewonnen en kwam langzaam aan terug in de tweede helft. Door minder goed afronden en regelmatig niet het voordeel krijgen, wat we wel hadden verdiend, was de tweede helft een stuk spannender. Maar op karakter en goed spel hielden de dames stand en kon Meppel wederom niet winnen van Kwiek. Eindstand 9-13.

Onze E1 mocht aan het einde van de ochtend aantreden tegen hun tegenstander. E1 mocht op bezoek bij Actief Klazienaveen. Het begon direct als een spannende wedstrijd en er werden aan beide kanten mooie doelpunten gezet. Helaas ging Kwiek met 2 doelpunten achter de rust in, maar de tweede helft werd er nog sterker gespeeld door Kwiek. Onze meiden en jongens wisten dan ook beter het net te vinden dan de tegenstander, de 2 punten achterstand werd zelfs omgezet naar twee doelpunten verschil in het voordeel van Kwiek en daarmee mochten ze verdient de twee punten meenemen naar Hoogeveen! Eindstand 8-10.

De C-jongens mochten deze zondag, geheel in nieuwe tenues, aantreden tegen het sterke DOS. Voor deze jongens was het de eerste wedstrijd in de competitie en dat maakte het misschien wel extra spannend.
Het technische goede spel van DOS maakte het voor onze jongens extra lastig, maar desalniettemin kon Kwiek redelijk goed bij blijven. Er werd over en weer mooi gescoord. Je kon merken dat Kwiek heel graag wilde winnen. De jongens werkten allemaal ontzettend hard en je kon merken dat er echt een team stond! Ghaith speelde de eerste helft ontzettend sterk en dat samen met het mooie teamspel en de hard werkende verdediging maakte dat DOS het zeker niet cadeau kreeg. Helaas door de individuele klasse van DOS kwam Kwiek net te kort. Maar als deze jongens zo blijven spelen dan komen de punten vanzelf naar Hoogeveen. Eindstand 26-23.

Bijna tegelijk waren de meiden van start gegaan, ook zij speelde in spiksplinter nieuwe tenues! De meiden mochten op bezoek bij  F.H.C. Je competitie starten met een uitwedstrijd is altijd lastig en dan helemaal als je net een nieuw team hebt. Want vorig jaar speelden deze meiden nog samen met onze C-jongens in 1 team. De eerste helft ging mooi gelijk op en er werd goed met elkaar samen gespeeld. Er werden mooie doelpunten gezet en lekkere reddingen. Dit zorgde dan ook voor een gelijke stand in de rust 6-6. De tweede helft was erg spannend, het ging op en neer maar helaas moesten de hardwerkende meiden net buigen voor de meiden van F.H.C. Maar let op, deze meiden gaan nog veel moois laten zien dit seizoen. Eindstand 17-13.

Niet veel later mochten de heren aan hun tweede wedstrijd van deze competitie beginnen. De heren begonnen de wedstrijd gelijk opgaand met DOS, maar als snel hadden de heren pech omdat Michael uitviel met een blessure. De eerste helft werd sterk gespeeld en bleven de heren dan ook goed bij. De heren hadden alleen wat pech in de afronding en het sterke keeperswerk van de keeper van DOS. De kansverhouding tussen beide teams was gelijk, alleen leverde Kwiek te weinig rendement. De tweede helft kwam Kwiek vooral fysiek te kort, maar over het algemeen waren de heren zeker niet de mindere. Dit beloofd een mooie wedstrijd te worden als F.H.C op bezoek komt in Hoogeveen, alleen bleven vandaag de punten bij hen. Eindstand  33-22.

Als laatste van deze zonnige zondag mocht dames 1 op bezoek bij V.A.K.O. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden, omdat V.A.K.O een tegenstander is die passief en fysiek verdedingen. Maar met dit gegeven startte de dames van Kwiek goed aan de wedstrijd. Doordat de snelle aanval van Kwiek vaak werd onderbroken keek Kwiek opeens tegen een achterstand aan. De meiden hadden hierdoor moeite om hun eigen spel te spelen. Maar door hard werken en veel scores vanuit de opbouw rij gingen we rusten met 8-8. In de tweede helft moesten de dames van Kwiek sterker verdedigen en beter communiceren. Dit lukte in het begin maar moeilijk, de ploegen bleven gelijk op gaan. Door op snelheid te blijven spelen kwamen de dames terecht op voorsprong. Al maakte de dames het nog even spannend op het eind, de punten gaan mee naar Hoogeveen. Eindstand 13-14.

Vooruit blik

De komende week worden er maar 4 wedstrijden gespeeld.  Beide midweeks teams zijn komende week vrij en spelen pas na volgend weekend weer een wedstrijd.
Op zondag hebben we 3 thuiswedstrijden op het programma staan. We beginnen met de C-jongens tegen F.H.C. en daarna mag dames1 het opnemen tegen S.V.B.O. De zondag wordt afgesloten door de Heren en zij gaan de strijd aan tegen Cometas. De E-2 speelt zondag een dubbelwedstrijd uit tegen F.H.C.

De andere teams mogen genieten van een welverdiende vrije zondag op de tribunes van de Valkenlaan, om zo de teams naar de overwinning te juichen.