HANDBALDAMES 1 HODO/KWIEK WINNEN MOEIZAAM VAN CONCURRENT

De laatste wedstrijd van het seizoen werd gespeeld in Hollandscheveld, Actief uit Klazienaveen was de tegenstander deze middag. Bij winst konden de dames van Hodo/Kwiek de 5e plaats overnemen van de dames van Actief.

Het begin was te voorzichtig aan de kant van de Hodo/Kwiek dames, Actief scoorde 2x achter elkaar, mede door slordig balverlies en niet geconcentreerd spelen van de thuisploeg.  Hodo/Kwiek moest even opschakelen, de bal wat langer in het bezit houden en vanaf afstand de verdediging van Actief onder druk zetten. Dit loonde en het werd 1-2 en na de 1-3 wisten de dames het spel naar hun hand te zetten. De snelheid werd langzamerhand opgebouwd, de opbouwsters van Hodo/Kwiek zochten de verdeding van de tegenstander op en dat resulteerde de cirkel en de hoesspeelster vrij kwamen te staan . Jolanda Steven scoorde d e2-3 en de gelijkmaker werd gescoord uit een break out door Corine Bijl.  Vanuit een opgezette aanval wist zij ook vanaf de cirkel de 4-3 te scoren.

A-Jeugdspeelster Esmee Kolk werd door de opbouw vrijgespeeld en wist zo de 5-3 te scoren vanuit de linkerhoek. Ook aan de andere kant wist een hoekspeelster de daarop volgende aanval te scoren en de 6-3 kwam op naam van Laura Veld. Een aanval later was het nu vanuit de opbouw dat LauraVeld wist te scoren en het verschil op 4 doelpunten wist te zetten. Het duurde even, maar Actief kwam weer wat beter in de wedstrijd. Esmee Kolk scoorde vanuit een snelle uitbraak de 8-3, alleen was het hierna beurt aan de bezoekers die 3 maal achter elkaar de verdediging van Hodo/Kwiek wisten te passeren en met nog een aantal minuten op de klok was de stand 8-6. Marit Benjamins wist het laatste doelpunt van deze 1e helft te scoren en zo werd de rust ingegaan met een stand van 9-6.

Het 1e doelpunt van de 2e helft werd gescoord door Actief, maar daarna was het Hodo/Kwiek die het net van de tegenstander veelvuldig wist te vinden.  Jeugdspeelster Marit Stoffers wist de score te openen en Monique Kroezen (2x), Corine Bijl , Ellen Tolman en Brenda Duinkerken brachten de stand naar 15-9.  Waar men dacht dat de thuisploeg verder zou uitlopen, daar was het Actief die het spel van Hodo/Kwiek wist te ontregelen. Balverlies werd direkt bestraft en niet fel genoeg verdedigen ook. Actief wist terug te komen tot 15-10.

Na een aantal wissels werd het spel aan de kant van Hodo/Kwiek weer wat feller en de snelheid werd weer opgevoerd.  Alleen de verdediging liep niet zo goed meer en hier wist Actief gebruik van te maken. 2x achter elkaar werd er gescoord door de bezoekers, maar ook de thuisploeg wist door doelpunten van Corine Bijl, Monique Kroezen en Laura Veld het net weer te vinden. Actief probeerde het nog wel, maar het verschil in de stand was te groet. Ellen Tolman maakte het laatste doelpunt voor Hodo/Kwiek en Actief wist nog terug te komen tot 19-16 maar verder kwam het niet.

Gelukkig hebben we de competitie afgesloten met een overwinning. Het spel was rommelig, maar er zetten ook veelleuke aanvallen tussen. Met een 5e plaats hebben we deze competitie afgesloten en daar mogen we tevreden mee zijn. Het begin van de competitie begon echt goed. 6 overwinningen en een gelijkspel zorgde ervoor dat we na 7 wedstrijden op de 1e plaatst stonden. Maar toen kwam de klad er in. Onnodige nederlagen zorgde ervoor dat we zakte van de 1e naar de 6e plaats. Gelukkig hebben we het in de laatste wedstrijden redelijk goed gedaan en hebben we de basis gelegd voor deze 5e plaats. Nu beginnen e alweer aan het volgende seizoen te bouwen en met een hele brede selectie gaan we voor de top 3 van volgend seizoen.