HODO – HV Kwiek Dames recreanten

6 oktober een gedenkwaardige dinsdag. Voor de recreanten start het seizoen 2015 – 2016. Dit seizoen is er een samensmelting tussen HV Kwiek en HODO.

Naamloos.png

De dames recreanten van HODO blijven dit jaar nog spelen onder hun eigen naam en in hun eigen kleuren, alhoewel ze wel lid zijn geworden van de HV Kwiek.
Grappig dat dan juist de eerste wedstrijd is tussen de recreanten van HODO en HV Kwiek.
6 oktober valt in de week van de scheidsrechter en omdat we eigenlijk nu 1 vereniging zijn, bieden we gezamenlijk onze scheidsrechter een lekkere cake aan van “de Lekkernij” uit Hoogeveen.
Roelof Prijs is en blijft de thuis scheidsrechter van de dames uit Hollandscheveld. Dus hij viel met de neus in de cake.
Wij gingen voortvarend te werk. Na nog geen 5 minuten spelen gooide Tineke de bal achter de doelvrouw van HODO, 0-1. Niet lang daarna schoot Petra een inmiddels beruchte pegel richting de kruising. Volgens mij heeft de keepster de bal alleen gehoord. Ze zag hem pas toen ze de bal uit de touwen kon vissen.
Daarna was ook HODO wakker. Vanuit het midden kwam een bal recht op Suzan’s hoofd af. Op het laatste moment besloot ze toch haar hoofd opzij te doen. Irma werd hierdoor volkomen verrast. Ook zij zag de bal pas toen deze al in het doel lag. 1-2
Niet lang daarna 2-2. Potjandorie, we moeten aan de bak. Riëtte is inmiddels ook gearriveerd. Zij kon de aanvangstijd niet helemaal redden, maar heeft alles op alles gezet om toch zo snel mogelijk ons achterna te racen. We proberen een snelle aanval op te zetten, maar ik denk dat we nog niet genoeg getraind hebben. Het gaat moeizaam. Na een aantal mislukte pogingen komt Margrit toch ineens precies goed getimed in gestart en in volle vaart brengt ze de stand op 2-3.
Maar HODO is een taaie noot om te kraken. Ze blijven goed doorgaan en brengen de stand weer in evenwicht 3-3. Vlak voordat Tineke akelig door haar enkel gaat weet ze met een fraaie schijnbeweging de stand weer in het voordeel van Kwiek te gooien.
Vlak voor rust weet Riëtte de keeper te passeren. Een snelle aanval werd via de hak van de keepster in het doel gewerkt. Ruststand 3-5
De Anita’s zaten uiteraard weer als duo op de bank te coachen. Ze waren goed uitgerust, met blocknote, pen, dropjes, zakdoekjes, ijsspray en natuurlijk goed gevulde bidons met echt Hoogeveens water.
Na de rust ging het bij ons beter met verdedigen, al werd Suzan ook wel als levende schietschijf benut. Al haar buikspieren zijn wel getest en volgens zitten haar borsten nu op haar rug. Tjonge ze moesten haar wel hebben. Hopelijk hoeft ze zich deze week niet te vertonen in bikini, want dan kan Marco wel eens opgepakt worden voor mishandeling.
Petra zorgde na de rust voor de eerste treffer. Strak in de hoek 3-6. Behalve dat de verdediging beter stond, had ook Irma het ritme weer te pakken. Er kwam (bijna) niets meer in. Onze stuiterbal Melanie heeft ook nog een beetje moeite om haar vele energie in goede banen te lijden. Gelukkig wist ze het om te zetten in een doelpunt, al leek het meer op een strike op de bowlingbaan, maar geeft niks; doelpunt is doelpunt; 3-7.
Het laatste woord was toch voor HODO. Zij brachten de eindstand op 4 – 7.
De oplettende kijker heeft gezien dat wij helemaal in het nieuw waren gestoken. Café de Nachtwacht zorgde voor dit prachtige tenue. Eigenaar Simon Jonker kwam zelf aanschouwen hoe onze goddelijke lichamen prachtig uitkwamen in het korenblauw. De wedstrijd heeft hij niet helemaal uitgekeken. Navraag leerde dat het tempo van het spel hem iets te hoog lag. De snelheid van zoveel mooie, gestroomlijnde lichamen deed hem duizelen.
Desalniettemin willen we hem heel hartelijk danken voor de sponsoring ! Nu spelen wij ook in de huisstijl van HV Kwiek.