HV Kwiek – SGV 05-04-2016

SGV staat niet zo hoog in de competitie, maar volgens inside information, waren ze stukken beter gaan spelen de laatste tijd. Gelukkig hadden wij een geheim wapen, onze nieuwe sterspeelster Willy was in het geheim voorbereid op deze pot, waarin ze dus haar opwachting maakte.
Strijdlustig begonnen we aan de wedstrijd. Speldenprikken werden uitgedeeld, maar gescoord werd er niet. Het SGV, waar we in het begin van de competitie tegen speelde, was duidelijk verbeterd.
Ze hadden een paar leuke snelle speelsters erbij ? of ze waren ons de vorige keer niet zo opgevallen.
Het duurde precies 15 minuten voordat Margrit de score, vanuit een mooie aanval over links, kon openen.
Lang konden we niet van de voorsprong genieten. SGV bracht haar midden vrouw in stelling en met een lastig laag schot verraste ze onze verdediging en Irma. Niet veel later kwam SGV zelfs op voorsprong met een mooi schot vanuit de hoek.
Tja daar hadden we even niet op gerekend. Onderschatting is nooit goed. Dat bleek maar weer eens.
Op alle mogelijke speelwijze probeerden we het, maar de bal ging er maar zo niet in. SGV stond goed te verdedigen en de keepster deed haar werk ook voortreffelijk.
3 minuten voor het einde van de eerste helft konden we langszij komen. De bal werd snel gespeeld door Irma en via Tineke kwam de bal terecht bij Suzan, die goed doorging en de keepster van SGV verschalkte. Kort daarna kwamen we zelfs op voorsprong door goed doorzetten van Margrit.
Met een ruststand van 3 - 2 mochten we even gaan rusten.
Wat een makkelijke pot leek op papier, kwam dus in de praktijk niet overeen. Onze nieuwe speelster Willy moest dus ook direct flink aan de bak. In de rust moest ze dan ook echt even aan de dopingdropjes en het zuurstofwater van coach Anita 1.
Met een flinke peptalk van Anita 2 kwamen we weer terug in het veld. Het moest nu toch gebeuren. Doordrukken en erover was het motto. Hoe anders was de praktijk. Koud weer in het veld verraste opnieuw SGV en kwam met een strak schot in de bovenhoek weer langszij 3 – 3.
Hilleen probeerde het een paar keer vanuit de hoek. Vaak treft ze wel een keer doel, maar vandaag was ze absoluut niet gelukkig. Petra had ook al een aantal harde schoten afgeleverd, maar ze was nog niet doeltreffend geweest. Na 8 minuten in de 2e helft was het toch raak voor haar.
Ze kreeg de bal in 1x aangespeeld vanuit de andere opbouw en een geplaatst schot in de bovenhoek zorgde voor de 4 – 3.
Het spel bleef op en neer gaan. Voor het publiek misschien wel een beetje saai, want er vielen geen doelpunten, maar in het veld behoorlijk spannend. Kansen waren er wel. Marjo vrij op de cirkel kon ook de doelvrouw van SGV niet verrassen. Ernstiger nog SGV kwam wederom langszij. 4 – 4.
Petra zorgde voor een beetje verlichting door de 5 – 4 te scoren. Dit keer zelfs met een schot in de benedenhoek. Vlak daarna toch de 5 – 5.
Irma schreeuwde zich de longen uit het lijf. Ze probeerde uit alle macht de verdediging te motiveren, maar we kregen niet echt grip op SGV. Met nog 1 minuut 55 op de klok scoorde Tineke de 6 – 5 met een laag schot. Vasthouden was het devies. Volle bak moesten we. De ontlading was dan ook groot tot de timer afging.
Tjonge echt niet verwacht, maar een zwaarbevochten overwinning.
6 – 5 de eindstand.