HVZ Vivendi – HV Kwiek dames recreanten 19-03-14

Dit zou de wedstrijd worden. HVZ Vivendi staat 2 in de competitie. Ze hebben alleen een wedstrijd van ons verloren. Als we deze wedstrijd zouden winnen waren we zo goed als zeker van het kampioenschap.

Madelien en Hilleen zijn beide nog geblesseerd. Ze komen dit seizoen niet meer in actie.
Tineke is net terug van een skivakantie met 24 meiden. Niet echt uitgerust dus. Toch kwam uit haar actie de eerste mogelijkheid. Ze werd door de verdedigers van HVZ onreglementair onderuit gehaald. Een penal was het logische vervolg. Deze werd prima verzilverd door Lilian.
Het was een stevige, maar mooie pot handbal. Van beide kanten werd goed verdedigd en wederom waren de keepers ijzersterk. Via een break kon Lilian de voorsprong uitbouwen naar 0-2.
Vivendi kon vooralsnog geen potten breken.
Toch was het voor ons ook niet gemakkelijk. De afstandsschoten van Petra vlogen alle kanten op, behalve de goeie. Margrit en Tineke probeerden op snelheid er door te komen, maar stuitten keer op keer op de keeper. Een mooie snelle aanval vanuit de hoek leverde een prachtig doelpunt op van Riëtte. 0-3
Het leek goed te gaan. Vivendi speelde goed maar zag telkens Irma op hun weg. De verdediging speelde gedisciplineerd. Maar we hebben 3 wissels. Dat is fijn voor de snelheid, maar soms ook lastig doordat je nogal eens wisselt van positie. Net na een dubbele wissel van ons kon Vivendi profiteren van de korte verwarring die bij ons in de verdediging ontstond. 1-3
Er werd van alle kanten geprobeerd, maar echt afronden, daar ontbrak het aan. Tenslotte kon Vivendi nog 1x scoren voor we mochten gaan rusten.
Direct na de rust wist Vivendi de stand gelijk te trekken. 3 -3 . Nu werd het toch wel even billen knijpen. Van beide kanten was het krampachtig. Er werd slordig met de bal om gegaan. Er werd niet meer gescoord en dan slaat wel de twijfel toe. Hoe komen we er in godsnaam doorheen.
Vanuit de hoek wist Suzan eindelijk het doel te treffen, maar 3 aanvallen later wist Vivendi gelijk te maken.
Gelijk bleef het tot de laatste minuut. Voor ons was dat voldoende geweest, maar het noodlot sloeg in de slotminuut toe. Vlak voor het einde wist Vivendi 5-4 te maken. Waardeloos, maar we hebben met zijn allen er keihard voor gewerkt. We faalden in de afronding.
We hebben het nog in eigen hand. Gewoon de laatste 2 wedstrijden winnen. Op doelsaldo staan we ruim voor.