Handbalheren slechts twee punten verwijderd van kampioenschap

Hoogeveen – Komend weekend kunnen de heren de titel in Zwartemeer binnenhalen tegen de reserves van Eredivisionist Hurry Up.

Halverwege de competitie was Kwiek al kampioenskandidaat nummer 1 maar na 17 overwinningen en zonder puntverlies in deze competitie is het dan eindelijk bijna zover. Vandaag werd er wederom een zeer eenvoudige overwinning geboekt op de nummer 10 van de ranglijst, Jahn II uit Stadskanaal. Helaas leverde het wel een paar blessures op die hopenlijk meevallen. Zowel Erik Dekker als Willem Jan Hut leken zich te verstappen met een knie-blessure als gevolg. De komende week zal moeten blijken of ze komend weekend inzetbaar zijn.

Na de uitoverwinning van 38-5 in december bleek ook in de thuiswedstrijd dat Jahn II geen partij was voor Kwiek. Ondanks een wat rommelige start liep Kwiek toch snel uit naar 6-0 en 13-1 stand waardoor trainer/coach Richard Kamminga opnieuw tijdig kon beginnen met het doorwisselen van het basisteam. Hierdoor en door een aantal makkelijk weggegeven tegendoelpunten liep het verschil in de tweede kwartier niet hard op maar werd de ruststand van 14-3 eenvoudig bereikt. In de tweede helft werd er lekker doorgescoord en werd de ene na de andere break-out gelopen. Uiteraard verzwakte af en toe de concentratie maar de Kwiek-trein denderde wel door naar een 35-8 eindstand.
Aan Kwiek-zijde waren Jack Pruijn en Mathijs van Veen de topscoorders met ieder 10 doelpunten. Hierdoor blijft Kwiek nog altijd ongeslagen wat inmiddels voor de heren een extra doel is geworden, naast het binnenhalen van het kampioenschap. Hiervoor moet er niet alleen a.s. zondag gewonnen worden maar ook de daarna nog resterende partijen tegen HVC en DOS.

Volgens week zondag zal dus normaliter de titel in Zwartemeer binnengehaald kunnen en moeten worden en zeer gewenste promotie naar de 1ste klasse. Om 14:40 uur spelen de heren in sporthal De Eendracht hun kampioenswedstrijd. Het werkelijke feest zal echter pas de week erop thuis gevierd worden omdat ook de C en B-dames nog vol in de race zijn voor het kampioenschap en dit mogelijk in het weekend erop binnen kunnen halen. Ook de dames recreanten staan en kop en kunnen aan het eind van het seizoen het feestje compleet maken. Daarmee zijn dus 4 van de 6 Kwiek-teams in de race voor het kampioenschap. Op voorhand dus een zeer succesvol seizoen. Uiteraard zijn de toeters en bellen volgende week welkom in Zwartemeer en de week erop in de Valkenlaan.