Heren worstelen zich naar bekerfinale

Woensdagavond stond de halve finale van de bekerfinale op het programma. Tegen de nummer 3 uit de reguliere competitie, Meppel AZ, zouden de heren relatief eenvoudig de finale moeten kunnen halen.

Een uitwedstrijd op woensdagavond 21:00 uur blijkt echter toch weer anders te zijn als in het weekend.

Kwiek begon dan ook te slap aan de wedstrijd en keek in de beginfase zelfs tegen een achterstand aan. Dit werd weliswaar snel weer rechtgezet maar van goed en verzorgd handbal was absoluut geen sprake. De inzet en de wil was er wel maar aanvallend werd er te makkelijk balverlies geleden en had men moeite met de bekende fysieke dekking van Meppel AZ.

Na een 7-10 ruststand duurde het tot zeker 10 minuten in de tweede helft voordat het gaatje echt geslagen werd en het verschil opliep naar zo’n 10 doelpunten.

De strijd was gestreden en met een eindstand van 16-25 werd de finale gehaald. Op zondag 1 juni zullen de heren tijdens de finaledag van de “afdeling Noord” tegen Merna mogen strijden om de beker.