Kwiek Dames rec. vs HVE

Petra had de wedstrijden in januari goed gepland. Irma ging precies tussen 2 wedstrijden door op vakantie. Nou Peet verspilde moeite, want Irma kwam doodziek terug van haar vakantie en bleef in bed.

De overgang was natuurlijk ook veel te groot van +30 naar -30.
Daar kan dat ranke lijf niet tegen, niets om bij te zetten.
Als klap op de vuurpijl greep de griep Jessica ook nog even vlak voor de wedstrijd. Reina was gelukkig terug, maar nog niet helemaal hersteld van een longvirus en Barbara kon ook gewoon meedoen.
Nou dat was dus nu de instelling, niet zeuren dames, vol aan de bak en niet miepen.

Lilian ging in het doel. Ze kan super keepen, maar het is natuurlijk geen Irma. Dus allemaal een stapje harder en fanatiek uitstappen. Wat Lilian in ieder geval wel heel goed kan is breaks aangooien.  Hier kwam gelijk de 1-0 uit. De break werd goed afgemaakt door Suzan.
Ook  het 2e doelpunt was voor Kwiek. Barbara kwam met een sprongschot goed over de verdediging en liet de bal snoeihard in de bovenhoek verdwijnen.
Het verdedigen ging  zeker goed en fanatiek.  Er werd goed geblokt en goed uitgestapt, maar HVE staat niet voor niets derde. Ze hebben een paar goeie schutters.  We konden de 2-1 dan ook niet voorkomen.
Het was een mooie strijd en een faire pot, goed gefloten door scheidsrechter Edwin. We konden ietsje uitlopen. In de aanval konden we elkaar goed vinden. Er werd strak en netjes aangespeeld. Bijna geen balverlies.  Uit deze aanvallen kwamen 2 goede doelpunten.  Respectievelijk Madelien en Suzan liepen zich vrij en dit werd telkens goed gezien door een solide spelende Barbara op de middenopbouw.  4-1 voor Kwiek.

HVE liet ons toch niet verder weglopen. Ook zij bleven goed spelen. Het ging een poosje om en om.
4-2 voor HVE, 5-2 voor ons, 5-3 voor HVE. Toen volgde een fase waarop wij even afstand konden nemen.  2 x kon Tineke zich vrijspelen met een schijnbeweging. Bij het 2e doelpunt werd ze weliswaar bijna onthoofd, maar het punt telde.  Daarna weer een prachtige break. Madelien strak aangespeeld door Lilian. Het doelpunt zat, maar de Anita’s op de bank hielden hun adem in, want Madelien kreeg toch wel een zetje mee in de rug en dat is op zijn zachts gezegd wel een beetje gevaarlijk.
Het viel gelukkig mee. Ze kon zichzelf staande houden en kon de muur net op afstand houden.

HVE bleef zich kranig weren. Het weer massaal gekomen publiek, kreeg echt een leuke wedstrijd te zien. De oe’s en ah’s  waren dan ook niet van de lucht.  Uiteindelijk slonk de 5 doelpunten voorsprong tot 3 doelpunten met de rust. Ruststand 9-6.
Veel tijd om te rusten was er echter niet. Edwin had de vaart erin. Een paar snelle dopingdropjes en wat water en het veld weer in.  Tineke en Barbara wilden weer dezelfde kant opspelen, maar gelukkig was het publiek zo attent om hun erop te wijzen dat er altijd van speelhelft gewisseld wordt in de rust. Daarvoor nog dank.
We hadden natuurlijk maar 1 wissel en moesten daarom wel een beetje onze krachten verdelen. Lilian had daar echter geen boodschap aan. Tineke riep nog, bij weer een nieuwe aanval, “rustig aan”, maar Lilian riep: “niks Rustig, lopen” en gooide een superbal op Suzan, die inderdaad snel wegwas en zo de 10-6 maakte.
De boodschap was duidelijk. D’r op of geen (vr)eten.

Dus gingen we opnieuw volop door. Zelfs Reina liep als een hazewind alsof ze nooit een longontsteking had gehad. Super gedaan.  Wij bleven strak verdedigen. We begonnen met een 5-1 verdediging naar de rust en hoewel het best goed liep en we ook 2 keer uit een break scoorden, voelde het niet zo comfortabel.  Halverwege zijn we toch weer over gegaan op 6-0. Ook HVE verdedigde beter. We kwamen er niet zo goed meer door. De afstandschoten werden ook iets onnauwkeuriger. De vermoeidheid sloop toch een beetje erin.
We konden niet verder weglopen. HVE bleef goed volgen. Uiteindelijk had Petra het laatste woord met een strakke bal net onder de lat. Dat werd ook tijd want ze had daarvoor minstens 4 x de kruising getroffen.  Zag er spectaculair uit maar dat bracht steeds niets.
De eindstand was in ons voordeel 14-10