Kwiek dames overtuigend kampioen 3de klasse

Hoogeveen – Na een goede voorbereidingsweek en een week waarin de spanning bij menig speelster al voelbaar was, was het dan eindelijk matchday.In een verrassende 4-2 opstelling begonnen de dames aan een prachtige opening van de wedstrijd.

Het publiek ging er uiteraard eens goed voor zitten, en terecht.
Het openingsdoelpunt van Marit Tijink bracht de dames in het ritme. Gevolgd door een variatie aan doelpunten van Agnes Bodegraven en Ellen Bakker liep Kwiek snel uit. De basis van de riante voorsprong lag in een gretige dekking van de dames. Onder aanvoering van Dyonne van Slochteren was de dekking een ware plaag voor en werd de keepster van Kwiek bijna de gehele eerste helft gespaard. Hurry Up had zichtbaar moeite met het positiespel van Kwiek en ging met een achterstand van 16-5 de rust in.

Na de rust was het wedstrijdbeeld wel wat anders. Kwiek miste een paar opgelegde kansen en Hurry Up pikte toch wat meer doelpunten mee. Gelukkig konden de dames hun voorsprong behouden. Door goed positiespel op de cirkel van in de eerste helft Feline Ruigrok en in de 2de helft van Patricia Kellij hadden de opbouwers vrij spel en veel afspeelmogelijkheden. De grote voorsprong was mede de reden dat de meiden hun koppie niet gek lieten maken als de tegenstander weer wat inliep.

Uiteindelijk heeft het hele team van Kwiek speelminuten gemaakt en sluiten ze het seizoen af als kampioen in de 3de klasse. Topscoorders Ellen Bakker (8x) en Dyonne van Slochteren (5x). Het binnenhalen van trainer/coach Paul Schuiling en begeleider Lotte ten Berge pakt samen met de nieuwe samenstelling van het damesteam dit seizoen dus uitstekend uit. Iets waar het bestuur zeer content mee is vandaar dat de gesprekken voor het komend seizoen al gevoerd worden over een eventuele verlenging van dit begeleidende duo. Kwiek wil graag op de ingeslagen weg verder en dat betekent dat men na het succes van dit seizoen ook volgend jaar verder wil bouwen aan een grotendeels nog jong team waar nog enorm veel progressie in zit.

Op dit moment is het echter vooral een kwestie van genieten voor de dames en de vereniging na de behaalde succes en kampioenschappen van zowel de mannen als de vrouwen. Iets waar een relatief kleine vereniging toch wel bijzonder trots op mag zijn en mede met dank aan de sponsors en de toeschouwers is er dit seizoen iets geweldigs neergezet. Voor de dames zit de competitie er op maar de beker is een mooie kans om te kijken hoe ze er als kampioen voor staan als ze tegen een 2de klasser of wellicht 1ste klasser komen te staan. De speeldata hiervoor zijn op dit moment nog niet bekend maar de wedstrijden zullen op doordeweekse trainingsavonden plaatsvinden en daarbij hoopt Kwiek uiteraard op een aantal leuke thuisduels voor de dames en de heren.