Kwiek heren B-jeugd pakken eerste punten

Afgelopen zondag speelden onze “heren” B-jeugd alweer hun 3de wedstrijd van het seizoen. Dat de heren dit seizoen uit een ander vaatje moeten tappen bleek in de eerste 2 wedstrijden wel.

Met ruime cijfers werd er verloren van zowel Cometas als Merna maar de fysieke verschillen zijn soms ook wel erg groot. Daarnaast moeten de heren van Kwiek ook een beetje in vorm komen en wennen aan wat nieuwe spelers en missen we uiteraard ook een paar gestopte spelers. Zo zijn Timo van Eijk en Leon Kerssies er niet meer bij. Gelukkig lijkt het er op dat we wel weer wat aanwas krijgen. Zo trainer Huub Koobs en Roy Duinkerken inmiddels mee en ze hebben ook al wat speelminuten mogen pakken.

Op het programma stond de wedstrijd tegen HVR ’97. Afgelopen seizoen nog een zekerheidje voor de jongens (toen nog c-jeugd) voor 4 punten, maar ook deze jongens bleken inmiddels aardig wat in lengte gewonnen te hebben en ook daar wat nieuwe (lees grotere) gezichten. Geen garantie dus op een overwinning. Bij Kwiek zat er slechts 1 wissel op de bank dus het was hopen dat ons dat niet ging opbreken. Danny ontbrak vanwege een lichte hersenschudding opgelopen tijdens de dinsdagtraining en Roy mocht donderdagavond nog tijdens de training even langs het ziekenhuis vanwege een polsblessure. Gelukkig was de start van de wedstrijd voortvarend.
De 6-0 dekking stond goed en ook Daan erachter pakte de eerste 10 minuten alle ballen. Pas bij een 3-0 stond deed HVR iets terug maar het gat van 43 doelpunten werd snel hersteld en tot aan de rust bleef deze in tact zodat er met 6-3 gerust kon worden.

Direct na de rust leek er bij 8-3 en 10-4 geen vuiltje aan de lucht maar toen ging het toch even mis. De goed leidende scheidsrechter was redelijk gortig in het uitdelen van tijdstraffen en dat resulteerde in wat frustratie aan Kwiek kant. Dit kostte Michael uiteindelijk een terechte rode kaart en in die fase stond Kwiek regelmatig in ondertal, zelfs 4 tegen 6. Daarnaast moest ook Huub zo’n 10 minuten voor het einde zijn 3de 2 minuten incasseren en daarmee was de ploeg teruggebracht tot 5 spelers want er waren geen spelers meer om de plek van Huub na 2 minuten weer op te vullen. Dat werd dus met samengeknepen billen en vol spanning afwachten of we het nog konden volhouden. HVR kwam van 10-4 terug naar 10-7 maar gelukkig wist Kwiek toen ook weer te scoren. Sterker nog, continu in ondertal liep Kwiek weer uit naar uiteindelijk 13-7 en daarmee de eerste punten van het seizoen.

Een knappe prestatie, vooral in de laatste 10 minuten. Voor wat betreft de rode kaarten, tja daar moeten we als trainers en coach maar hard aan werken. Ook van dit soort wedstrijden en situaties leren we weer voor de toekomst.