Kwiek heren kampioen 1ste klasse na overwinning op nummer 2 Cometas

Hoogeveen – Eindelijk zijn daar de 2 laatste benodigde punten voor het felbegeerde kampioenschap van het Payroll Company team. Uitgerekend tegen de nummer 2 Cometas moesten de heren het doen en dat wist het Hoogeveense handbal publiek te waarderen.

De zaal was afgeladen vol, het publiek ging er goed voor zitten en een echte mascotte in de vorm van een Kwiek Ijsbeer was van de partij.

Alle ingrediënten waren dus aanwezig voor een echte kampioenswedstrijd. Het publiek, zo’n 200 man sterk, ging er eens goed voor zitten. En terecht want het team van Cometas was het enige team welke tot nu toe Kwiek een nederlaag toebracht. Toch kwam Kwiek goed uit de startblokken en via 3-1 en 5-2 dacht iedereen dat Kwiek dit varkentje wel even ging wassen. Cometas dacht daar anders over een kwam volledig terug in de wedstrijd, met name ook omdat Kwiek een aantal 100% kansen miste en iets te makkelijk dacht weg te lopen. Cometas kwam nog tot op 1 puntje maar voor de rust werd het verschil al gemaakt. Bij een stand van 11-6 zette Kwiek nog 1 keer aan en in de slotseconde viel de 12-6 waardoor Kwiek royaal kon gaan rusten. Na de rust werd er vrij snel een verschil van 10 punten gerealiseerd en kon Kwiek feitelijk freewheelend naar het einde toe werken. De scores gingen in deze fase om en om maar Cometas zag de laatste kans op een titel met de minuut kleiner worden en men geloofde het wel. Kwiek speelde de wedstrijd dan ook gedecideerd uit waarna de champagne kurken en het bier rijkelijk vloeide. Het feest kwam in de kantine uiteraard goed op gang en werd daarna voortgezet in het centrum van Hoogeveen.

In hoeverre dit kampioenschap direct recht geeft op een promotie hoort de vereniging pas a.s. maandag. De bond zal dan bekend maken of promotie/degradatiewedstrijden nog gespeeld moeten worden. Voor nu is het eerste genieten van het tweede kampioenschap op rij voor de heren en een eventuele promotie naar de landelijke Hoofdklasse. Een terechte beloning na een seizoen hard werken door Bernard Ballast en zijn mannen. Daarnaast zullen de mannen zich ook nog op de beker richten . Wellicht dat hierin ook het succes van vorig jaar kan worden herhaald waarin ook de beker werd gewonnen voor afdelingsteam werd gewonnen. Voor nu even genieten dus en dan het vizier weer op de beker en eventuele promotiewedstrijden.