Kwiek heren officieus kampioen 1ste klasse Noord

Hoogeveen – De vlag is nog niet in top maar door de overwinning op nummer 4 FHC uit Stiens zijn de heren feitelijk niet meer te achterhalen door de nummer 2 Cometas.

Met nog 3 wedstrijden te gaan is het verschil 6 punten en ook in doelsaldo zijn de heren van het Payroll Company team bijna niet meer te achterhalen. Voor a.s. zondag staat om 14:15 uur de topper tegen de nummer 2 op het programma en hoewel een overwinning dus geen pure noodzaak meer is wil men voor het thuispubliek de klus uiteraard klaren. Handballiefhebbers zijn bij deze dus ook uitgenodigd voor dit handbalspektakel.
De nummer 4 FHC gold na de top 3 toch wel als best-of-the-rest ploeg maar het gat tussen deze ploegen en de top 3 is wel erg groot. In de eerste 15 minuten was hier echter nog weinig van te merken en Kwiek moest vol aan de bak om niet op achterstand te komen. Dit gebeurde alleen bij de stand van 3-4 maar tot 8-8 ging het vervolgens gelijk op. Pas richting de rust werd het verschil gemaakt en liep men uit naar een comfortabele 15-10 ruststand. Na de rust probeerde FHV aan te haken maar de mannen uit Hoogeveen gaven hiertoe geen gelegenheid. Met liefst 5 goals op rij was het zomaar 20-10 en was het Friese verzet geboden en konden de heren zonder al te veel inspanning rustig naar het eind van de wedstrijd toewerken. De eindstand van 32-21 viel nog aan de lage kant uit door onzorgvuldigheid aan Kwiek zijde maar daar werd bij Kwiek niet te lang om getreurd. Trainer/coach Ballast gaf een compliment voor de dekking in de 2de helft maar zag wel voldoende punten voor de trainingen van de komende week om de scherpte weer te krijgen in aanloop naar de kampioenswedstrijd.

Kwiek maakt zich dus in de komende week op voor de grote finale. De vorige thuiswedstrijd werd nog met 24-22 gewonnen van Cometas maar de enige nederlaag werd dit seizoen in Leeuwarden geleden en derhalve hebben de heren alleen om die reden al wat goed te maken. Uiteraard wil men ook het thuispubliek verwennen en hoopt men derhalve op een goed gevulde Valkenlaan om hopelijk daarna de champagnekurken te laten knallen. De mannen lopen daarmee in twee seizoenen door de afdelingsklassen om hopelijk volgend seizoen op Landelijk niveau te mogen acteren. Of hiervoor nog Promotie/degradatiewedstrijden nodig zijn is op dit moment nog niet bekend.