Kwiek heren pakken afdelingsbeker

seizoen was stond er geen maat op de heren van Kwiek. Kwiek kwam, zag en overwon. Er daarmee pakte men dus naast de titel afgelopen zondag ook de afdelingsbeker voor 1ste en 2de klasse teams.

31626949988-1389476981.jpg

Na uitschakeling van 1ste klasser Actief Paterswolde en 2de klasser Meppel AZ volgende 2de klasser Merna uit Leens. Ook deze keer was Kwiek een maatje te groot en werd de beker binnengehaald met een 14-26 overwinning. De met de bus meegereisde supporters maakten en samen met de Kwiek heren een groot feest van die tot zondagavond laat gevierd werd.

Net als de vorige ontmoetingen dit seizoen tegen het Groningse Merna viel de beslissing al redelijk vroeg in het duel. In een wat rommelige en onwennige beginfase waren het Bas Krom en Alex Benjamins die Kwiek op een 0-4 voorsprong zetten. Merna liet zich echter niet direct naar de slachtbank afvoeren en kwam dan ook sterk terug tot 3-4 maar Kwiek zette een tandje bij en ronde wat scherper af waardoor er nog geen 10 minuten later ineens een 3-11 stand op het scorebord stond, In deze fase scoorde Mathijs van Veen 3 goals en pikte ook Arne van Slochteren een goaltje mee vanaf de cirkel. Merna sputterde wel tegen maar kwam simpelweg kwaliteit tekort. Hierbij moet gezegd worden dat ze niet compleet waren vanwege een lang hemelvaartsweekend maar ook Kwiek miste een aantal spelers. Merna deed voor rust nog iets terug maar bij 6-12 mochten de heren even op adem komen in een warme hal waar de dames van SVWW uit Wijster-Westerbork kort ervoor de damesbeker hadden gepakt.

Na de spelhervatting ging Kwiek weer verder waar het gebleven was, namelijk met scoren. Jaime Enting bracht de stand op 7-13 en Jack Pruijn tilde de score naar 7-15. Het was over een uit voor Merna en Kwiek liep o.a. via goals van Willem Jan Hut en zelfs good old Willie van Veen verder uit naar 10-21. Ook 2de keeper Edwin Hoogenberg mocht 1ste keeper Ronnie Kroezen komen aflossen.
Het feestje brak al ruim voor het laatste fluitsignaal los en bij de stand van 14-26 konden de heren de beker in ontvangst nemen. Missie geslaagd voor scheidend trainer/coach Kamminga. Komend seizoen zijn de heren hiermee ook verzekerd van deelname aan de landelijke beker en wellicht rolt er een leuke tegenstander op 1ste of 2de divisieniveau uit.

Ondanks dat het seizoen nu ten einde is voor de heren wordt er nog een aantal weken doorgetraind onder leiding van de nieuwe trainer Bernard Ballast. Het aantal trainingsuren is inmiddels uitgebreid en verdubbeld. De heren geven hiermee uiting aan hun ambitie om ook volgend jaar in de 1ste klasse een rol van betekenis te kunnen spelen. Dinsdag 24 juni staat de laatste training van het seizoen gepland en vanaf half augustus wordt de draad weer opgepakt. Momenteel vinden de laatste gesprekken plaats met spelers die wellicht het team komen versterken voor het komend seizoen.