Kwiek op bezoek bij HSG Nordhorn-Lingen

Wat doe je als je zelf een weekendje vrij bent van handbal? Juist dan ga je handbal kijken in Nordhorn bij de mannen van Nordhorn-Lingen. Met z’n twintigen trok Kwiek dan ook in carvaan (het is ten slotte carnaval) naar Duitsland.

20150215_182549.jpg

Daar stond ze in het Euregium een geweldige pot handbal tussen de nummer 5 en 6 in de 2.Bundesliga te wachten. Nordhorn was vanaf het begin de bovenliggende partij en wist na de rust de marge in stand te houden. Aan de zijde van de rood-witten was het vooral Nicky Verjans die met weergaloze acties de tegenstander tot wanhoop dreef. De Kwiekers genoten met volle teugen en hielden het niet altijd droog (?) Na het laatste fluitsignaal een staande ovatie voor de mannen, nog even op de foto met 1 van de sterspelers, in dit geval Bobby Schagen en op naar huis. De Nederlandse handballiefhebbers zijn weer aan hun trekken gekomen, net als de 2.000 duitsers (!). Overigens dank aan Herold Ruigrok voor het sterk gereduceerd tarief, volgende keer wel ff checken of het veilige plaatsen betreft en dat we niet hoeven op te lopen met de spelers.;)