Procedure slecht weer landelijke en regionale competitie!

Regionale competitie Tijdens abnormale weer- en wegengesteldheid dienen vastgestelde wedstrijden gespeeld te worden als openbaar vervoer mogelijk is.

bad-weather.jpg

Als er een negatief reisadvies is gegeven op (regionale) radio en televisie en de wedstrijdplaats is niet met openbaarvervoer te bereiken, dan kan de vereniging contact op nemen met de tegenstander om aan te geven dat de wedstrijd, in verband met de weersomstandigheden niet kan door gaan.
De thuisspelende vereniging waarschuwt dan de scheidsrechter en de accommodatie (voor aangestelde bondsscheidsrechters dient men contact op te nemen met de contactpersonen hieronder).

Bij het inzenden van de wedstrijdformulieren dienen beide verenigingen aan de achterzijde aan te geven dat de wedstrijd geen doorgang heeft gevonden en hierbij de reden van het niet doorgaan te vermelden. De wedstrijd zal als niet gespeeld aangemerkt worden. Indien bij Senioren, A- en B-Jeugd teams, in verband met de Promotie/Degradatie regeling, de rangschikking het noodzakelijk maakt, zal de wedstrijd opnieuw worden vastgesteld.

Bij uitzonderlijk slechte weersomstandigheden kan het Verbondsbestuur het totale programma aflasten. De verenigingen behoeven dan niet de wedstrijdformulieren naar het Regiokantoor op te sturen.

Het Verbondsbestuur zal controleren of er juist is gehandeld. Bij niet juist handelen of bij niet-melden en niet-spelen van de wedstrijd wordt het team als niet te zijn opgekomen beschouwd en wordt de hiervoor geldende boeteregeling toegepast.

Contactpersonen regionale competitie
Hieronder staan de contactpersonen met telefoonnummers welke je kunt bellen als er vragen zijn met betrekking tot de regionale competitie voor dit weekend. Deze lijst wordt vandaag nog compleet gemaakt.

Regio Brabant: 06-4623 0686

Regio Limburg: Huub Senden via 043-458 2001

Regio Midden-Nederland: Nel Veldt via 023-528 3555
(ook voor teams van NHN die in MN spelen)