SVWW 3 -- HV KWIEK dames recreanten 19-02-2014

Spelen in Wijster is altijd met gemengde gevoelens. Het is mooi dichtbij, op een fatsoenlijke tijd (19.30 uur), de tegenstander s zijn erg gezellige meiden, maar als je aankomt is de kantine nog dicht (geen koffie) en het is altijd stervenskoud in de hal.

Een aantal van ons waren er op voorbereid, trainingsjas, fleece deken mee, maar een aantal van ons hadden sowieso de kop er niet bij, die moesten al 2x van de carpoolplaats naar huis rijden omdat ze de tas vergeten waren. Eenmaal terug op de carpoolplaats werd dan ook direct gas gegeven richting de sporthal in Wijster.

Daar aangekomen was alles donker en konden we dus buiten staan wachten. Na een minuut of 10 kwam een speelster van Wijster op het idee om toch maar eens aan de deur te voelen en inderdaad …. die was gewoon open. Even het licht traceren en we konden beginnen.

SVWW is een stugge ploeg. Het kost ons altijd moeite het juiste ritme te vinden om deze ploeg te bespelen. We begonnen met 3 wissels op de bank. Hilleen is nog steeds geblesseerd (stijve vinger) en Madelien is gestopt met handballen vanwege een hardnekkige schouderblessure. De ploeg stond strak te verdedigen op de cirkel. Het enige antwoord daarop gaf Petra. Een hard schot in de kruising. De keeper heeft hem alleen gehoord.

Toch konden we niet goed loskomen van deze ploeg. In de verdediging stonden we 5 -1 . Dat leek de enige oplossing om de speelster die op de middenopbouw staat bij SVWW tegen te houden. Dat is nl het grote gevaar binnen de ploeg van SVWW. Vrij vlot na het doelpunt van Petra wist ze echter toch te scoren. Irma ging nog volledig in de spagaat (de scheidsrechter stond met open mond toe te kijken en vroeg zich serieus af of ze wel weer tot staan zou komen), maar met de punt van haar schoen tikte Irma zelf de bal achter haar in het net. Het bracht de stand op 1-1

Het ging van beide kanten allemaal erg traag. Qua stand ging het gelijk op. Margrit bracht 1 – 2 op het scorebord, maar Wijster maakte weer 2-2, Petra gooide er nog eens een strike tegenaan 2-3, Tineke kon met een lage bal scoren, tussen de benen van zowel de verdedigers als de keeper door, 2- 4. Petra vond het nodig om te verdedigen terwijl ze met haar maat 42 volledig binnen de cirkel stond. De scheidrechter (die trouwens uitstekend floot) zag dit en gaf SVWW een penal. Irma maakte zich zo breed als ze kon ( en dat is errugg breed hoor). De speelster van SVWW stuitte dan ook op dit brede lichaam, de bal sprong terug richting cirkel en de speelster van SVWW stond al klaar om de bal opnieuw te pakken, maar met een enorme snoekduik maakte Irma aan deze illusie een einde. Klemvast tussen de borsten. Iedereen was diep onder de indruk van deze sterke actie van onze doelvrouw. Helaas kon SVWW toch later nog een doelpunt scoren. Rusten gingen we met een 3 – 4 stand.

In de rust bespraken we de minpuntjes en de verbeterpunten. We waren niet helemaal tevreden met ons spel. Steeds terug kwam de opmerking: “sneller spelen en meer lopen” Ook moesten we nauwkeuriger zijn met afspelen en beter om ons heen kijken. Vooral de hoekspelers Anita en Jessica waren steeds goed weg bij een tegenaanval, maar werden door de opbouwers nauwelijks opgemerkt.

We besloten om in de verdediging terug te gaan naar ons vertrouwde 6-0 systeem. Dit was een wijs besluit, want SVWW wist in de 2e helft niet meer te scoren. Wij daarentegen begonnen goed te draaien. In de rust hadden we ook besloten om regelmatig 4-2 te gaan spelen. Dit pakte goed uit. SVWW had meer moeite met verdedigen.

Voor ons werd de score ingezet door Lilian. Terwijl ze snel weg was voor de break werd ze perfect aangegooid door Margrit. Het was Margrit zelf die door een snelle loopactie, in gestart vanaf de linkeropbouw positie, tekende voor de 3 – 6. Aan snelle loopacties doet Petra niet mee. Ook nergens voor nodig als je zo vreselijk hard kunt schieten. Via linker- en rechterpaal scoorde ze prachtig 3-7.

Scoren via de cirkel doen we niet zo vaak, maar Lilian draaide prachtig weg van haar tegenstander en liet de 3 – 8 optekenen. Ook Riëtte wist met een mooie loopactie vanaf de cirkel te storen. Het laatste woord was voor Tineke, na een perfect 1-2tje met Margrit werd de eindstand 3-10.