Schoolhandbal groep 3 en 4 daverend succes!

Op woensdagmiddag 29 oktober was het schoolhandbaltoernooi voor de groepen 3 en 4. Twee scholen hadden zich aangemeld; de Titus Brandsmaschool en de Goudvink. En ook nog een heel team vol met individuele aanmeldingen; het ‘van-alles-wat’-team.

Tijdens onze voorbereiding, met muziek van Kinderen voor Kinderen, druppelden de kinderen binnen. Het was direct al een gezellige boel. Het toernooi startte met een uitleg van spelregels en het veld. En natuurlijk een gezamenlijke warming-up. Met deze informatie en opgewarmde spieren konden de wedstrijden beginnen. Deze waren soms erg spannend en vooral sportief. Het enthousiasme spatte er af. Halverwege het toernooi was er een korte pauze waarin kinderen penalty’s konden schieten.
Een toernooi levert altijd een winnaar op. Hoewel alle teams hun eigen handbaltalenten hadden, stak het team van de Goudvink er toch wel boven uit. Zij hebben alle wedstrijden gewonnen en werden daardoor winnaar van het toernooi. De Titus Brandsmaschool was in de laatste wedstrijd net iets te sterk voor het ‘van-alles-wat’-team, zodat zij tweede werden.
De Goudvink won de beker voor de eerste plaats. Alle kinderen kregen een welverdiende medaille en een vaantje als herinnering aan deze geweldige middag. We hopen dat we enkele van deze handbaltalentjes terug zien op de training.