Seizoen dames recreanten geopend!

03-10-2016 Exito – HV Kwiek 1, de aftrap van het seizoen 2016/2017 was gelijk tegen 1 van de betere ploegen uit de competitie. Een goed geolied team, waar een paar beste schutters in zitten.

Vorig jaar hadden we daar ook nog een paar organisatorische problemen, wat dan wel weer een klinkende kniepertjes actie opleverde, maar heel erg vrolijk werden we er niet van. Een beetje angstig gingen we er dan ook heen, maar deze angst bleek ongegrond. We kregen een warm welkom van het team en er stond een mooie, jonge, frisse scheidsrechter klaar. Als nieuw spelend lid mochten we Kelly begroeten. Ze had direct een fanclub meegenomen. Daar onze beide Anita’s ontbraken, namens ze gelijk de honneurs waar op de bank. Hiervoor nog hartelijke dank. We begonnen voortvarend aan de wedstrijd. De eerste goal kwam ook van de hand van Suzan. Uit een break, knap aangegooid door Irma. Dit ging lekker .. maar aan al het lekkers kwam snel een eind. Exito zette ons behoorlijk onder druk. Er volgden in hun aanval vele wissels, eindigend in strakke schoten. We hadden eigenlijk niet een adequaat antwoord. Ze maakten de 1-1, de 2-1, de 3-1, de 4-1, de 5-1, de 6-1 en de 7-1. Bijna alle doelpunten waren geplaatste schoten in de beneden hoeken, zowel links als rechts. Onze Irma had moeite om haar benen zo vlak na de vakantie zo ver te spreiden. Ze haalde er veel uit, maar er wipten er ook meer in dan normaal voor haar doen. Wij moesten in de verdediging ook ons ritme terug zien te vinden. Naar verhouding werden er weinig ballen geblokt. Vlak voor rust scoorde Tineke met een onderhands schot de 7-2. Gelukkig adempauze. Water, dropjes en een donderspeech van iedereen door elkaar heen en op naar helft 2.

Hier waren we toch wat feller. Tenminste vooral in de verdediging. Toch was het eerste doelpunt na rust voor de tegenstander. 8-2. De aanval was nog behoorlijk statisch en we hadden moeite om goed gericht op doel te schieten. De conditie is redelijk, maar de scherpte ontbrak. Het duurde een paar aanvallen voordat ook wij weer scoorden. Tineke pakte de linkerbenedenhoek en Suzan de rechter benedenhoek, 8-4. Vanaf dat moment ging de strijd even gelijk op. Zij scoorden, wij scoorden, maar helaas daarna zij scoorden, zij scoorden. Ondanks goed bedoelde aanwijzingen van zowel Irma als van onze interim coach konden geen verandering in de situatie brengen. De eindstand 11-5 voor Exito.