Spreekbeurtpakket vernieuwd

Beste handbalvrienden, Het spreekbeurtpakket voor de jeugdleden is vernieuwd! In de afgelopen 1,5 jaar hebben 750 jeugdleden een gratis spreekbeurtpakket aangevraagd bij het NHV. Het pakket bestond onder andere uit flyers, stickers en een poster.

Hierdoor zijn ongeveer 21.000 BASISSCHOOLKINDEREN in aanraking gekomen met handbal. Dat vinden wij goed nieuws! Deze jeugdleden zijn immers onze handbalambassadeurs!

Wij hebben de afgelopen maanden een onderzoek gedaan onder een aantal jeugdleden en zijn tot de conclusie gekomen dat ons pakket aan verversing toe was. Wij zijn aan de slag gegaan om het pakket te laten aansluiten op de wensen van de jeugdleden en dit is gelukt! Via onze website kunnen de jeugdleden nu onder andere een voorbeeld PowerPoint presentatie en filmpjes downloaden. Maar ze kunnen ook achtergrondinformatie vinden, onder andere over de geschiedenis van handbal, het veld en de spelregels.

De jeugdleden gaven aan dat ze graag ook nog per post materialen ten behoeve van hun spreekbeurt willen ontvangen. Wij hebben ervoor gekozen om de inhoud van dit "fysieke" pakket aan te passen. Het nieuwe pakket bestaat uit stickers voor de kinderen in de klas, een spelregelflyer, een poster, uitnodigingskaarten voor klasgenootjes voor een gratis training bij de vereniging en een sleutelhanger.

STICKERS
De spreekbeurtaanvrager ontvangt het aantal stickers aan de hand van de opgegeven aantal klasgenoten.

SPELREGELFLYER
De spreekbeurtaanvrager ontvangt één spelregelflyer.

POSTER

De vernieuwde poster bestaat uit twee kanten. Op de ene kant staat een handbalveld met leuke tekeningen over handbal die ze kunnen gebruiken tijdens de spreekbeurt. Op de achterkant staat een actiefoto van Estavana Polman, Lois Abbingh, Marieke van der Wal, Bobby Schagen, Bartek Konitz of Dennis Schellekens. De jeugdleden kunnen bij de aanvraag zelf kiezen wie zij op de poster willen hebben. Natuurlijk kunnen zij, na hun spreekbeurt, deze poster ophangen op hun kamer.

Daarnaast ontvangt de spreekbeurtaanvrager ook een brief van de gekozen speler of speelster.

UITNODIGINGSKAART VOOR KLASGENOOTJES

Nieuw in het pakket zijn een aantal uitnodigingskaarten die de spreekbeurtaanvrager kan uitdelen aan klasgenootjes. In de brief leggen wij ook aan de spreekbeurtaanvrager uit wat de bedoeling is van deze kaart. De opzet is dat ze klasgenootjes vragen om een keer gratis meetrainen bij de vereniging. Wij weten dat sommige verenigingen zelf al acties hebben, bijvoorbeeld drie keer gratis meetrainen. Dit kunnen jullie de klasgenoten van de spreekbeurtaanvrager dan gewoon aanbieden.

Als er klasgenootjes meetrainen of zelfs lid worden dan maakt de spreekbeurtaanvrager kans op prijzen. Wij verloten een training van een NHV-trainer of een Meet&Greet met spelers of speelsters van het Nederlands Team. Zie ook de brief.

HET PROMOTEN VAN HET SPREEKBEURTPAKKET

Wij zijn ervan overtuigd dat onze jeugdleden de belangrijkste handbalambassadeurs zijn! Wij vinden het spreekbeurtpakket dan ook één van deze belangrijkste mogelijkheden om onze handbalsport te promoten bij een grote groep kinderen!

WIJ WILLEN DIT GRAAG SAMEN MET JULLIE OPPAKKEN. DAAROM OOK DE VOLGENDE VRAAG AAN JULLIE:
WILLEN JULLIE PROMOTIE MAKEN VOOR HET HANDBAL-SPREEKBEURTPAKKET?
HIERBIJ EEN VOORBEELD BERICHT [12]DAT JULLIE KUNNEN PLAATSEN OP JULLIE WEBSITE. MOCHT JE ALS VERENIGING OOK GEBRUIK MAKEN VAN SOCIAL MEDIA DAN ZAL EEN BERICHT OP HYVES, FACEBOOK EN TWITTER NATUURLIJK OOK HELPEN BIJ DE PROMOTIE.

Wij hopen dat door de spreekbeurten van onze jeugdleden heel veel basisschoolkinderen enthousiast worden over de handbalsport! Zie ook onze website voor meer informatie over het spreekbeurtpakket.

Als er nog vragen en/of opmerkingen zijn dan horen wij dat graag. Jullie kunnen contact met ons opnemen via onze servicedeskof via telefoonnummer 026-7071420.

Met vriendelijke groet,

Hans Landa