Talententraining zaterdag 8 oktober 2011

Het was even vroeg vertrekken op de zaterdagochtend om 7:45 uur maar dat weerhield onze talenten er niet van om om z’n 11-en naar Emmen te vertrekken voor de Talententraining.

Voor de zomer hadden een aantal jongens al meegetraind en nu waren daar vanuit de c-meiden en c-gemengd nog eens 7 spelers aan toegevoegd.

In de Ben Kwijt Arena werd de training door Joop Fiege (trainer Hurry Up / Eredivisie) verzorgd.
Na een korte verhaaltje van Joop mochten onze Kwiekers vol aan de bak. Totaal waren er ongeveer 40 kinderen aanwezig en de eerste oefeningen op 1 helft, met de bal kris-kras door de zaal was wel lastig. Daarna met de trainingsladder en matten de voetcoördinatie trainen om vervolgens daarna in een oefening af te ronden op het doel.

De ouders zaten uiteraard boven in de zaal op de tribunes te genieten van zowel hun kinderen als van een lekkere bak koffie. Hiervoor onze dank, Jessica! Na nog een aantal korte oefeningen en 2 tegen 2 aanval-dekking werd iedereen uitgenodigd om er de volgende keer weer bij te zijn!

Volgens mij vonden Celina, Esmee, Damian, Femke, Wendy, Luco, Roan, Michael, Hessel, Damian en Jaimy het allemaal leuk. Bij de een ging het natuurlijk wat makkelijk en beter als bij de ander maar we leren allemaal weer tijdens zo’n training.
Belangrijkste is uiteraard het plezier en dat was er.
Opvallend was verder dat de training vooral inging op voetenwerk en schijnbeweging vanuit de nulstand. Daar moeten we hard aan werken maar daar kunnen onze trainers jullie mooi op de dinsdag en donderdag mee begeleiden.

Succes de volgende keer!