Verslag NK handbal

Zaterdag 12 mei was het dan eindelijk zo ver.. het NK handbal voor regioselecties. Om half 8 stonden René en Agnes bij mij voor de deur om te vertrekken, nog even opa en oma ophalen en op naar Amsterdam.

Selectie_-_Noord__2_.jpg

Op tijd waren we bij de sporthallen Zuid, met uitzicht op het olympisch stadion, bus geparkeerd en naar binnen.
Team Noord waar onze kwieker deel van uit maakte  speelde hun eerste wedstrijd om 10.00, we waren mooi op tijd.
Voor de jongens speelde het meidenteam van regio noord, we konden dus gelijk genieten van een heerlijke pot handbal. Jeetje wat een niveau hadden die meiden al zeg. Ik was echt even onder de indruk. En het gemak waarmee die meid stond te keepen…. Indrukwekkend…. En jaloers….
Toen was het eindelijk zover de eerste wedstrijd van team Noord jongens ging beginnen. Ze moesten spelen tegen brabant… nou ik weet niet wat ze daar eten maar het waren grote jongens. Je kon dan ook merken dat dit een zware pot zou worden. Onze jongens waren zeker een kop kleiner en hadden duidelijk minder ervaring dan de jongens uit brabant. Met name de eerste helft waren onze jongens volgens mij nogal onder de indruk.
In de tweede helft ging het al beter lopen en kwamen er mooie doelpunten en kwamen de jongens weer een beetje bij. Met nog een paar minuten op de klok zagen we Michael klaar staan om in te vallen. Ik denk dat oma wel 40 foto’s heeft gemaakt!
Michael deed enorm zijn best en je zag hem duidelijk genieten… helaas was zijn invalbeurt van korte duur want hij kreeg twee minuten. Niet getreurd, hij had immers al speelminuten gemaakt !
Helaas ging de eerste wedstrijd verloren, maar de jongens konden met opgeheven hoofd het veld verlaten.
De tweede wedstrijd ging een stuk beter. De jongens waren de zenuwen kwijt en er ontstonden prachtige combinaties, mooie doelpunten en geweldige reddingen van de keeper.
Deze wedstrijd hadden we in de pocket! Helaas speelde Michael dit keer niet mee, maar zijn reactie sprak boekdelen….Een gebalde vuist omhoog omdat zijn team had gewonnen!
Ondertussen waren er nog wat oud kwiekers uit het land naar de sporthallen gekomen om te genieten van dit geweldige evenement.
De derde wedstrijd was een spannende pot en je kon merken dat de jongens net wat te kort kwamen om door te kunnen drukken. Maar het begon steeds beter te lopen.
Maar die boomlange jongens waren gewoon al een niveautje beter. Helaas verloren…. Maar toch weer speelminuten gemaakt.
De vierde wedstrijd was een klasse apart. De jongens uit Limburg kende geen genade en liepen bijna letterlijk over onze jongens heen. En toen de scheidsrechter ( naar mijn idee) ook nog raar ging fluiten was het al snel bekeken. Maar in de tweede helft kwamen ze nog redelijk goed terug. Geen schande om van deze jongens te verliezen, ze werden namelijk later kampioen.

Bij de laatste wedstrijd kon je merken dat de jongens last kregen van vermoeidheid. Niet zo gek als je bedenkt dat ze al om 05.00 in de bus zaten…
Maar ze gingen er vol voor! Het liep heel lang gelijk op en de jongens vochten als leeuwen!
Ook Michael speelde nog weer een aantal minuten mee en kon leuk mee komen met de andere jongens. Maar je kon wel het verschil merken tussen de jongens die al een seizoen langer mee trainde en de jongens die er dit jaar voor het eerst bij waren. Maar dat is ook niet zo gek.
Na de laatste wedstrijd was er nog de prijsuitreiking, de jongens hadden de vijfde plaats gehaald ( eigenlijk gedeeld vierde, maar het doelsaldo ging dan tellen) . Een knappe prestatie voor ‘onze ‘ jongens.
Het was een hele leuke en gezellige dag, ik heb enorm genoten van de jongens van regio selectie noord ! Ik heb vol bewondering gekeken naar de jeugdkeepers, als ze al zo goed zijn…..pff volgend jaar maar mee met de trainingen, en dan goed afkijken hoe ze het doen…
Al hoop ik wel dat volgend jaar de toetsers en sirenes worden verboden of dat wij met de hele vereniging een irritant geluid meenemen… want ’s avonds in me bed toen ik aan het dromen was hoorde ik nog steeds die irritante toeters…..op naar volgend jaar !