Verslag dames recreanten HV Kwiek – HVZ Vivendi.

De wedstrijd van “derop of deronder”. HVZ Vivendi staat 2 in de competitie en is voor ons toch een lastige tegenstander. Uit bij Vivendi hadden we net gewonnen. Ze hebben bij Vivendi een uitstekende keepster, die erg moeilijk te passeren is.

Bij Kwiek bleef Suzan op de bank. Ze is nog herstellende van een hardnekkig griepje. Gelukkig kon Barbara deze avond wel meedoen.
Het is immers altijd maar weer afwachten met die onregelmatige diensten of een wedstrijd in het schema past.
In de eerste helft werd bijna niet gescoord. Van beide kanten werd goed verdedigd en er werd ook zeer goed gekeept aan beide kanten.
Vivendi opende de score met een harde bal onder in.
Bij deze actie blesseerde Irma zich zodanig aan haar kuit dat ze voor de rest van de wedstrijd de ballen alleen nog maar van zich af kon slaan.
Ze kon geen stap meer lopen.  (gelukkig had de tegenstander dat niet door want anders hadden ze waarschijnlijk wel meer lage ballen gegooid).
Het betekende voor ons dat we nog een stapje harder moesten in de verdediging en ook dat we niet op e break konden spelen.
Iedere geschoten bal kwam immers direct weer terug in het spel, doordat Irma ze alleen maar kon afweren.
Petra trok de score weer gelijk tot 1-1. Maar hoe ernstig, dat was gelijk voor ons het enige doelpunt tijdens de eerste helft.

We gingen rusten met een achterstand van 1 -2  (voetbal, nee echt handbal)
In de rust werd er flink (water) gedronken. Het was loeiheet in de hal. We hebben het nog niet eerder zo meegemaakt, maar het leek meer op een sauna, dan een sporthal.
Na de rust was het opnieuw Vivendi die de score opende. 1-3 achter.
Toen was het ook klaar. We gingen er eens even goed voor staan en spuugden ons in de handen. In eigen huis verliezen…. Dat zal toch niet.
Tineke scoorde met een lullig onderhands balletje, maar ook die tellen 2-3. We vochten stevig door. Zelfs Petra, die nog wel eens een goed woordje heeft voor de tegenstander en nog wel eens een gaatje wil weggeven omdat ze de actie van de tegenstander dan zo mooi vindt en de ander ook wel wat gunt, had in de gaten dat ze Irma zoveel mogelijk moest steunen. Als een beer stond ze te verdedigen. Er kwam niemand langs.

Aan de andere kant daarentegen moesten ze aan de noodrem trekken, penal, die goed door Lilian werd benut. 3-3
We kregen weer een klein beetje grip op de wedstrijd. Een mooie schijnbeweging van Barbara zorgde voor een prachtig gat voor opbouwster Tineke. Met een vloeiende beweging kon ze de 4-3 maken.
Het publiek ging er maar weer eens voor zitten.  Het duel was misschien niet heel goed, maar wel vreselijk spannend.  Aanval na aanval strandde bij beide partijen op de keeper, lat of paal.
Echt in de allerlaatste minuut kon Tineke na een mooie actie en aanspeelbal van Jessica de eindstand op 5-3 zetten.  Gewonnen ! Uiteraard heeft iedereen z’n steentje bijgedragen, maar een extra pluim voor onze gehandicapte keeper Irma is zeker op zijn plaats. Super meid !!
Er resten ons nu nog 2 wedstrijden. De volgende wedstrijd is thuis op 9 april.
Mochten we in deze wedstrijd minimaal 1 punt halen dan zijn we kampioen.
Wij gaan ervoor, bent U erbij ????