Vivendi – Kwiek Dames recreanten

Woensdagavond 28 maart mochten we aantreden tegen Vivendi, Oosterhesselen. Dit jaar is het best een spannende competitie. We kunnen kampioen worden, maar we mogen geen punten verspelen. We moeten ons dus optimaal voorberieden iedere wedstrijd.

Dat de dames echt niets aan toeval overlaten, bleek wel uit het feit dat vrijwel iedereen met een nieuwe(re) auto aan kwam zetten, speciaal aangeschaft voor de laatste belangrijke uitwedstrijd. Het zal je toch niet gebeuren dat je onderweg pech krijgt.
Als prinsessen werden de dames in strakke bolides naar Oosterhesselen vervoerd.
Op het veld moet het uiteindelijk wel gebeuren natuurlijk. Wij begonnen voortvarend. Dit in tegenstelling tot o.a. de keepster van Vivendi. Zij moest duidelijk eerst warmdraaien.
In de begin fase vlogen de ballen haar om de oren. (of door de benen) Petra loste het eerste schot op doel. De bal verdween tussen de benen van de keepster door in het net. 0-1 kwiek.
(Dan staat er in mijn aantekeningen, die ik van de coach krijg om het verslag van te maken, “Lilian had nu waarschijnlijk beha cup A aan”. Waarvan acte, maar de zin van deze zin ontgaat me even. Anita Booy graag uitleg !)
Verder met de wedstrijd. De aanvallen van Vivendi waren behoorlijk op snelheid. Er werd veel gelopen en vaak gezocht naar de vrije cirkelloopster. Wij hadden het spelletje gelukkig goed in de gaten en konden ze goed verdedigen. Ze kwamen er niet goed door. Wij daarentegen bleven de keepster met lepe stuitballetjes bestoken. Dit werkte perfect. Zowel Suzan als Lilian wisten met een rare stuitbal te scoren.
Pas bij een 0-4 voorsprong van ons wist Vivendi te scoren, maar verder dan dit ene doelpunt kwamen ze niet. Ze bleven wel veel lopen, maar volgens mij liepen ze elkaar regelmatig in de weg. Uiteraard kwamen er wel schoten op doel, maar Irma kon ze allemaal goed pareren.
Wij bleven wel doorgaan met scoren. Madelien werd goed vrijgespeeld op de hoek en ze wist deze kans fraai te benutten. Toch werd het scoren wel lastiger. De keeper van Vivendi was duidelijk warm gedraaid en de een na de ander schot op doel wist ze nu te stoppen.
Lilian wist gelukkig nog 2-maal te scoren voor de rust waardoor we met een flinke marge 1-7 even aan de drank (water) en speed (dropjes) konden voor we aan de 2e helft gingen beginnen.
Na de rust bleven beide aanvallen wel goed draaien, maar doelpunten vielen er maar mondjesmaat.
Vivendi ging 6-0 verdedigen (voor de rust was dit een 5-1 verdediging), hierdoor kwam er minder ruimte op de cirkel en onze afstandschutters waren niet zo op schot, bovendien werd de keepster van Vivendi ook beter en beter (duidelijk gevalletje van een slow-starter).
Maar wat betreffende de aanval voor ons gold, gold ook voor Vivendi. Ook zij kwamen er niet door.
Irma stond ook opnieuw super te keepen.  Toch was dit niet de enige reden dat ze de aandacht kreeg van het publiek. Menig man op de tribune vroeg zich af waarom Irma toch iedere keer tussen de aanvallen door naar haar linkerborst greep. (pijn , jeuk ??) Na de wedstrijd kwam de aap uit de borstzak. Zij heeft nl een shirt met een borstzak en daar passen heel goed heel veel kleine salmiak dropjes in !! Nou ja ze doet het heel goed op salmiak dropjes.
Na 10 minuten spelen in de 2e helft werd Madelien op een onregelmentaire manier gestopt. Een penal was het gevolg. Lilian benutte deze prima. Eindelijk 1-8
Ook ons volgende doelpunt was een benutte penal van Lilian. Nu werd Tineke even vakkundig naar de grond gewerkt.
Moeizaam bleef het. Beide Anita’s op de bank deden hun  uiterste best met goede adviezen de wissels steeds het veld in te krijgen, maar het mocht nauwelijks baten. Alleen Babs begreep de aanwijzing en deed er iets mee. 1,2,3 huppekee leverde gelijk ons laatste doelpunt op, terwijl Vivendi nog 2 x wist te scoren (waarschijnlijk omdat de speed dropjes van Irma opwaren) Eindstand 3-10.
Dinsdag 3 april is onze laatste wedstrijd in de sporthal aan de Valkenlaan. Als we die winnen zijn we evenals vorig jaar KAMPIOEN. Komt allen aanvang 20.30 uur.