Voorbeschouwing op het nieuwe seizoen

Zijn onze teams klaar voor het nieuwe seizoen? De vraag die iedereen weer bezighoudt zo kort voor aanvang van het nieuwe seizoen en gezien alle ontwikkelingen binnen de club in de afgelopen maanden een terechte vraag.

Kwiek staat dit seizoen weer voor een aantal nieuwe uitdagingen, zowel bij de jeugd als bij de senioren.

Het E-jeugd team zal dit jaar proberen het aantal overwinningen van vorig seizoen te overtreffen maar vooral weer veel plezier willen beleven.
Niet alleen voor zichzelf maar zeker ook voor de massale steun die er altijd is, ook in de soms verre en vroege uitwedstrijden.

De nieuwe dames B zullen na het kampioensschap van vorig seizoen in de C-jeugd dit jaar “zwaar aan de bak” moeten.
Gelukkig is het team inmiddels versterkt met Dyan Hospers en is er nog een aspirant-lid onderweg. We zijn erg benieuwd naar de verrichtingen van dit team als eerste-jaars B-team.

Bij de dames senioren zien we een geheel nieuw team. Helaas is het niet gelukt om 2 teams in de competitie te laten starten maar dat maakt het team niet minder ambitieus.
Onder de bezielende begeleiding van hoofdtrainer Paul Schuiling en assistent trainer Lotte ten Berge staat er een mix van jong (vorig jaar B) en oud in het veld.
Ook hier zal moeten blijken of deze mix zal leiden naar nieuwe successen in de (nabije) toekomst maar leren en naar elkaar toegroeien zal dit jaar het voornaamste doel zijn.

Bij de dames recreanten zal het na jaren van kampioensschappen waar de club mee verwend is dit jaar lastig worden. Vorig jaar werd in de slotfase van de competitie jammerlijk het kampioensschap verloren maar met het verlies van een aantal ervaren speelsters en de huidige blessures zal het geen makkelijk seizoen worden. Zo werd deze week helaas de eerste wedstrijd met 8-10 van Exito verloren. Dames kop op!

Bij de heren senioren is er een ware metamorfose geweest. Na het succes van de dubbel (kampioen en de beker) zijn de ambities verder opgeschroefd. Dit heeft geresulteerd in een nieuwe hoofdtrainer (Bernard Ballast), meer dan verdubbeling van de trainingsuren, een strakke voorbereiding van 8 weken en uitbreiding naar 2 teams doordat liefst 6 spelers (Jaime van der Heul, Peter Staaks, Danny Klomp, Richard Kamminga, Jaimy Bosgra, Yamiro Heling) aan de spelersgroep zijn toegevoegd. De verwachtingen voor de competitie zijn dan ook hooggespannen maar een voorspelling gaan we (nog) niet doen. Extra toetje voor de heren is dit jaar de Landelijke beker waar in november in de eerste ronde we in een thuiswedstrijd een 2de Divisionist of Hoofdklasser op bezoek krijgen.

Over een kleine 6 maand zullen we zien hoe het seizoen is verlopen maar voor nu alle teams, spelers, fans, vrijwilligers, scheidsrechters, sponsors en alle andere betrokken!

Een heel succesvol, sportief en gezond seizoen 2014-2015!

Bestuur HV Kwiek

De keepers zijn er klaar voor!